تبلیغات بالا پایین آگهی ها
تاثیر ویتامین ها و مکمل ها بر زوال عقل

تاثیر ویتامین ها و مکمل ها بر زوال عقل

نمودار این مقاله

محبوبیت مقاله ۱۰۰%
بار تخصصی ۴۰%
اهمیت برای سالمند ۱۰۰%

زمان تقریبی مطالعه این مقاله ۳ دقیقه

تاثیر ویتامین ها و مکمل ها بر زوال عقل

تحقیقات در مورد نقش ویتامین ها و مکمل ها در پیشگیری و درمان علائم زوال عقل در حال انجام است.

در حال حاضر هیچ درمان اثبات شده ای برای زوال عقل وجود ندارد و مردم باید نسبت به ادعاهای تبلیغاتی درباره ویتامین ها و مکمل ها محتاط باشند. با این حال، برخی از مطالعات، مزایای امیدوارکننده ای برای برخی از مکمل ها را نشان می دهد.

در زیر خلاصه ای از برخی ویتامین ها و مکمل هایی که در بهبود حال سالمند مبتلا به زوال عقلی کمک می کند، آورده شده است:

کورمومین curcumin

کورکومین

کورکومین عصاره ای از ادویه معروف زردچوبه هندی است. کورکومین ماده فعال زردچوبه است که نه تنها به آن رنگ زرد می دهد، بلکه دارای خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی نیز می باشد. صدها سال است که کورکومین و زردچوبه در طب آیورودا مورد استفاده قرار گرفته اند. کورکومین به تنهایی توسط بدن ضعیف جذب می شود، بنابراین برای افزایش جذب باید همراه با عصاره فلفل سیاه مصرف شود.

کورکومین و زوال عقل

تحقیقات امیدوارکننده ای نشان داده است که کورکومین می تواند به عنوان درمانی برای علائم بیماری آلزایمر استفاده شود. زیرا ممکن است از تشکیل آن جلوگیری کند و حتی پلاک های آمیلوئید بتا مرتبط با آن را بشکند. خواص آنتی اکسیدانی آن نیز ممکن است در مبارزه با برخی علائم زوال عقل نقش داشته باشد.

ویتامین دی vitamin-d

ویتامین دی

ویتامین D به تنظیم میزان کلسیم و فسفات در بدن کمک می کند. بدن، ویتامین D را از نور مستقیم خورشید روی پوست در بیرون از منزل جذب می کند. ویتامین D همچنین در تعداد کمی از غذاها مانند ماهی چرب و زرده تخم مرغ وجود دارد و همچنین می تواند به عنوان مکمل مصرف شود. افراد سالمند به ویتامین D بیشتری نیاز دارند، زیرا معمولاً زمان کمتری را در خارج از خانه و زیر نور خورشید، صرف دریافت ویتامین D از خورشید می کنند و پوست آنها به اندازه افراد جوان تر ویتامین D را تولید نمی کند.

ویتامین D و زوال عقل

مطالعات نشان داده اند که کمبود ویتامین D با افزایش خطر زوال عقل مرتبط است و بنابراین خوردن غذاهای غنی از ویتامین D یا مصرف مکمل های ویتامین D می تواند زوال عقل را به تاخیر بیندازد یا حتی از آن جلوگیری کند.

ویتامین ای vitamin-e

ویتامین E

ویتامین E به حفظ سلامت پوست و چشم ها کمک می کند و دفاع طبیعی بدن را در برابر بیماری ها و عفونت ها تقویت می کند. ویتامین E در طیف گسترده ای از مواد غذایی مانند روغن های گیاهی، مغزها و دانه ها یافت می شود.

ویتامین E و زوال عقل

مطالعات نشان داده‌اند که مصرف ویتامین E ممکن است کاهش توانایی‌های شناختی را در بیماران زوال عقل در کنار مصرف داروهای سنتی کاهش دهد.

داشتن یک رژیم غذایی سالم و متعادل باید شما را به سطوح کافی ویتامین E برساند، اما متأسفانه رژیم غذایی اکثر مردم به این میزان نمی رسد.

امگا 3 omega-3

امگا ۳

اسیدهای چرب امگا ۳ چربی های مهمی هستند که نقش مهمی در بدن دارند. امگا ۳ به عنوان “غذای مغز” شناخته می شود و می تواند مزایایی برای حافظه و یادگیری در بزرگسالان داشته باشد. منابع غذایی طبیعی شامل ماهی های آب سرد مانند سالمون، تن، قزل آلا، جلبک دریایی و ساردین است.

امگا ۳ و زوال عقل

شواهد خوبی وجود دارد که خوردن ماهی حاوی امگا ۳ برای سلامتی مفید است. با این حال نظرات در خصوص روغن ماهی تا به امروز متناقض است زیرا برخی از مطالعات نشان می دهد مصرف افزایش یافته امگا ۳ فایده دارد، اما برخی دیگر هیچ تاثیری را نشان نمی دهند.

نتیجه

تحقیقات بیشتری باید در مورد تأثیر این مکمل ها انجام شود و آزمایشات بالینی بزرگتری مورد نیاز است. بسیاری از این مکمل ها می توانند مکمل درمان های پزشکی سنتی و بهبود شیوه زندگی، مانند بهبود رژیم غذایی، خواب، تمرین مدیتیشن، مدیریت استرس و بسیاری موارد دیگر باشند.

مکمل ها تاثیرات متفاوتی روی افراد مختلف خواهند داشت و هرکسی باید قبل از مصرف هر گونه مکملی با پزشک خود مشورت کند.

باموسپیدان

لطفا نظر خود را بنویسید

جستجو

Generic filters

دسته بندی ها

تبلیغات

آگهی های ویژه

تماس با مسئول آگهی

  • تیک را بزنید تا از ارسال پیغام های بیهوده جلوگیری شود!
بالا