تبلیغات بالا پایین آگهی ها
تغذیه مناسب برای تقویت حافظه

تغذیه مناسب برای تقویت حافظه

نمودار این مقاله

محبوبیت مقاله ۱۰۰%
بار تخصصی ۶۰%
اهمیت برای سالمند ۱۰۰%

زمان تقریبی مطالعه این مقاله ۲ دقیقه

تغذیه مناسب برای تقویت حافظه

تغذیه مناسب برای تقویت حافظه

با توجه به پیشرفت علم و تکنولوژی، دیگر نیاز نیست موارد جزئی را به خاطر بسپاریم، فقط کافی است موارد مهم را یادداشت کنیم و برای یادآوری موارد ضروری مانند زمان استفاده از دارو و یا تولد عزیزان زنگ هشدار گوشی خود را تنظیم کنیم. اما استفاده زیاد از تکنولوژی باعث می شود که حافظه ما تنبل شود و حتی جزئیات و کارهای روزمره را هم از یاد ببریم.

فراموشی و تقویت هوش

امروزه با توجه به شرایط پراسترس، عدم تحرک بدنی و تغذیه های نامناسب، افراد زیادی را در اطراف خود مشاهده می کنیم که کاری های جزئی و فعالیت های روزمره خود را فراموش می کنند. همان طور که گفته شد تغذیه یکی از عوامل مهمی است که به تقویت هوش و حافظه کمک می کند.

مواد غذایی مفید

در این مقاله قصد داریم چند مورد از مواد غذایی مفید برای مغز و حافظه به شما معرفی کنیم.

۱.انگور: انگور قرمز سرشار از فسفات است و یک تغذیه مناسب برای تقویت حافظه است. مصرف انگور برای مغز بسیار مفید است و به تقویت حافظه و تمرکز، کمک زیادی می کند. شاید تصور کنید که مشروبات الکی همین اثر را بر حافظه دارد. در حالی که مشروبات الکی علاوه بر آسیبی که به کبد و دیگر اعضای بدن می رساند باعث از بین رفتن حافظه کوتاه مدت هم می شود.

۲.تخم مرغ: تخم مرغ دارای کولین است که پیام رسان عصبی است و به تقویت هوش و حافظه کمک زیادی می کند و حاوی ترکیباتی است که مصرف آن در دوران بارداری مفید است. همچنین به رشد مغز نوزاد کمک زیاد می کند.

۳.ماهی: ماهی سرشار از امگا ۳ است که به حفاظت و ارتقای رشد سلول های مغز کمک می کند و در طب سنتی نیز به استفاده از آن توصیه زیاد شده است.

۴.شکلات تلخ: استفاده از شکلات تلخ که حاوی شیر است، برای تقویت حافظه و بالا بردن تمرکز بسیار مفید و مهم است. شکلات ها دارای آنتی اکسیدان ها و فلاونوییدها هستند.

باموسپیدان

لطفا نظر خود را بنویسید

جستجو

Generic filters

دسته بندی ها

تبلیغات

آگهی های ویژه

تماس با مسئول آگهی

  • تیک را بزنید تا از ارسال پیغام های بیهوده جلوگیری شود!
بالا