تبلیغات بالا پایین آگهی ها
آلزایمر در سالمندان

آلزایمر در سالمندان

نمودار این مقاله

محبوبیت مقاله ۶۰%
بار تخصصی ۲۰%
اهمیت برای سالمند ۱۰۰%

زمان تقریبی مطالعه این مقاله ۱ دقیقه

آلزایمر در سالمندان

آلزایمر در سالمندان

 

به طور کلی اختلال عملکرد مغز را آلزایمر می گویند. آلزایمر باعث توهم و هزیان در افراد می شود.برای مثال، فرد، بستگان و یا خانواده خویش را که سال ها فوت کرده اند، در کنار خود می بیند. از دست دادن حافظه موقت از دیگر عوارض آلزایمر است. مرور خاطرات در دروان سالمندی، تاثیر زیادی در جلوگیری از آلزایمر دارد. فرزندان و پرستار سالمند، می توانند کمک زیادی در مرور و یادآوری خاطرات فرد سالمند داشته باشند. آلزایمر در سالمندان باعث می شود که فرد، توان انجام کارهای شخصی خود را از دست بدهد.

این بیماری نشانه هایی دارد که اکنون به چند مورد از آنها اشار می کنیم:

  1. انجام کار های روزانه خود را فراموش می کنند.
  2. در ادای درست کلمات مشکل دارند.
  3. زمان و مکان درست را تشخیص نمی دهند.
  4. دچاراختلال در تصمیم‌گیری می شوند.
  5. اشیاء را جا به جا می کنند.
  6. بی انگیزه و بی توجه می شوند.
  7. تغییر حالت ناگهانی مثلاً خندیدن، گریه کردن
  8. منزوی، عصبانی و یا افسرده می شوند.

این بیماری در سالمندان به وفور به چشم می خورد. ۲ الی ۵ درصد از سالمندان بالایی ۶۵ سال دچار فراموشی یا همان آلزایمر می شوند. همچنین ۱۰ الی ۱۵ درصد آنها از آلزایمر خفیف رنج می برند. بنابراین لازم است که فرد سالمند که دچار بیماری آلزایمر است، چند نکته را رعایت کند. اول آنکه فرد می تواند یک دفترچه یادداشت و یا تقویم به همراه خود داشته باشد و کارهای که باید انجام دهد و یا کارهای که در روز انجام داده را در آن یادداشت کند. (درصورت که فرد سالمند بی سواد است یا سواد کمی دارد می تواند از فرزند و یا پرستار خود کمک بگیرید). دوم اینکه از وسایل کمک حافظه یاری بخواهیم. این امر می تواند در پیشگیری از تحلیل خاطرات سالمند به ما کمک کند.

بهتر است تا حد ممکن فرد سالمند به فعالیت روزانه خود ادامه دهد. هر چند در صورت پیشرفت بیماری، فرد قادر به انجام فعالیت های روزانه نیست و برای انجام کارهای شخصی نیاز به کمک دارد. همچنین برنامه غذایی عادی برای فرد سالمند که مبتلاء به آلزایمر است توصیه می شود.

لطفا نظر خود را بنویسید

جستجو

Generic filters

دسته بندی ها

تبلیغات

آگهی های ویژه

تماس با مسئول آگهی

  • تیک را بزنید تا از ارسال پیغام های بیهوده جلوگیری شود!
بالا