تبلیغات بالا پایین آگهی ها
مشکلات روحی در دوران سالمندی

مشکلات روحی در دوران سالمندی

نمودار این مقاله

محبوبیت مقاله ۶۰%
بار تخصصی ۲۰%
اهمیت برای سالمند ۱۰۰%

زمان تقریبی مطالعه این مقاله ۲ دقیقه

مشکلات روحی در دوران سالمندی

مشکلات روحی در دوران سالمندی

دوران سالمندی

یکی از دستاورد های قرن ۲۱، افزایش جمعیت جهانی سالمندان بوده است. دوران سالمندی دوران فراق از مشغله های کاری و کم شدن استراس است. اما اگر به نیازهای افراد در این دوران بی توجهی شود، سالمندان با مشکلات زیادی مواجه می شوند. در فرهنگ ایرانی سالمندان از جایگاه ویژه ای برخوردار هستند. واژه سالمند برای ایرانی ها یادآور حکمت، خردمندی و فرزانگی است.

مشکلات روحی در دوران سالمندی

طبق بررسی های انجام شده توسط محققین، سالمندی به عنوان یکی از دوره های عمر انسان، نوعی بلوغ بیولوژیکی، جسمی، روانی و کمال یافتگی است و به عبارتی دیگر، یک سرنوشت زیست شناختی است که واقعیتی طولانی تر از تاریخ دارد.

دوران سالمندی دوران شیرینی است اما باید به نیازهای افراد در این دوران توجه کرد. اگر قصد نگهداری از والدین سالمند خود را دارید، باید به حساسیت های آنها در این دوران اهمیت دهید. بی اهمیتی به سالمندان، ممکن است موجب افسردگی در شخص سالمند شود.

افسردگی یکی از بیماری های روحی شایع در دوران سالمندی است. علت افسردگی در سالمندان ، احساس تنهایی، مصرف برخی داروها، بیماری های جسمی و مشکلات اقتصادی است. این بیماری، زمانی که فرد احساس کند کنترل امور از دستش خارج شده و اطرافیان از او حمایت نمی کنند، تشدید می شود.

زوال عقل (دمانس) بیماری روحی دیگری است که بر روی حافظه، تفکر، احساس و رفتار سالمندان تاثیر می گذارد. سالمندان مبتلا به این بیماری ممکن است در یافتن لغات درست برای صحبت کردن با مشکل مواجه شوند. ضعف در تصمیم گیری و از بین رفتن علاقه از دیگر عوارض بیماری دمانس است.

اختلال خواب در این دوران طبیعی است اما جزوی از سالمندی نیست. در بیشتر مواقع این اختلال با رعایت چند نکته مهم قابل درمان است. عدم مصرف چای یا قهوه قبل از خواب، گرفتن دوش آب گرم قبل از خواب، خوردن غذای سبک به عنوان شام، نوشیدن یک لیوان شیر گرم قبل از خواب، عدم مصرف مایعات بعد از ساعت ۶ بعد از ظهر، از جمله نکاتی است که برای داشتن خواب راحت و آرام به سالمندان کمک می کند.

لطفا نظر خود را بنویسید

جستجو

Generic filters

دسته بندی ها

تبلیغات

آگهی های ویژه

تماس با مسئول آگهی

  • تیک را بزنید تا از ارسال پیغام های بیهوده جلوگیری شود!
بالا