تبلیغات بالا پایین آگهی ها
اختلال در خواب، علل و روش درمان آن

اختلال در خواب، علل و روش درمان آن

نمودار این مقاله

محبوبیت مقاله ۸۰%
بار تخصصی ۶۰%
اهمیت برای سالمند ۱۰۰%

زمان تقریبی مطالعه این مقاله ۱ دقیقه

اختلال در خواب

اختلال در خواب، علل و روش درمان آن

خواب راحت یکی از مهمترین ارکان سلامتی است. اگر افراد در طول شب، خواب راحت نداشته باشند و این امر در فرد به طور دائم ادامه پیدا کند یعنی شخص به طور دائم از بی خوابی رنج ببرد، به جسم و و روح او صدمه وارد می شود. خواب نا آرام باعث افزایش استرس، کاهش تمرکز، افزایش یا کاهش وزن و ضعف حافظه می شود.
همان طور که گفته شد بی خوابی و خواب نا آرام در فعالیت های روزانه فرد تأثیر منفی دارد. برای حل این مشکل باید علل آن را مورد بررسی قرار دهیم. از عوامل اختلال در خواب می توان به استرس و اضطراب که ناشی از یک سانحه است، اشاره کرد و یا استرس های که در برخی شغل ها وجود دارد باعث ایجاد نگرانی و خواب ناآرام می شود. همچنین افراد که شب کار هستند و شیفت کاری آنها تغییر می کند. گاهی این افراد برای حل مشکل خود به مصرف قرص های خواب آور روی می آورند. کسانی که دارای بیماری های قلبی و عروقی، بیماری های تنفسی و گوارشی هستند ممکن است دچار اختلال خواب شوند. همچنین بیمارانی که از افسردگی و یا از بیماری دو قطبی رنج می برند درگیر اختلال در خواب می شوند.
برای حل مشکل اختلال در خواب بهتر است در سبک زندگی خود تغییر ایجاد کنید می توانید برای اتاق خوابمان از پرده های ضخیم استفاده کنید تا نور به اتاق نفوذ نکند. موبایل و تلویزیون و هر وسیله اضافه را خاموش و یا از دسترس دور کنید. ساعت خواب خود را مشخص کنید سر ساعت مشخص به رختخواب بروید و در ساعت مشخص از خواب بیدار شوید. درمان دارویی اختلال خواب قرص های خواب آور است که در طولانی مدت تاثیر ندارد و باعث اعتیاد بدن به این قرص های می شود اما در کوتاه مدت و به صورت دوره ای، زمانی که پزشک تجویز کند، مشکل به وجود نمی آید.

لطفا نظر خود را بنویسید

جستجو

Generic filters

دسته بندی ها

تبلیغات

آگهی های ویژه

تماس با مسئول آگهی

  • تیک را بزنید تا از ارسال پیغام های بیهوده جلوگیری شود!
بالا