تبلیغات بالا پایین آگهی ها
پرستاری از سالمندان بعد از دوران نقاهت

پرستاری از سالمندان بعد از دوران نقاهت

نمودار این مقاله

محبوبیت مقاله ۱۰۰%
بار تخصصی ۱۰%
اهمیت برای سالمند ۱۰۰%

زمان تقریبی مطالعه این مقاله ۲ دقیقه

پرستاری از سالمندان بعد از دوران نقاهت

بسیار از افراد فکر می کنند که سالمند پس از سپری کردن دوران بیماری دیگر نیازی به پرستاری و مراقبت ندارند. در صورتی که اگر پرستار سالمند اطلاعات لازم را درباره مراقبت از سالمند و بعد از بستری نداشته باشد، ممکن است دوباره سالمند نیاز به درمان دوباره داشته باشد و یا دوران بهبودی طولانی و طاقت فرسا شود.

پرستار سالمند باید محیط امن و آرامی را برای بیمار خود ایجاد کند و چند نکته را رعایت کند که به اختصار راجع به آن توضیح می دهیم.

اولین موضوعی که باید به آن توجه کرد دوز دارو هاست که باید منظم و دقیق مصرف شود. خوب است پرستار ها اطلاعات دارو ها به خوبی بدانند و به نحوه و مقدار مورد نیاز و همچنین تداخل دارویی آن ها، با مشورت پزشک، مسلط باشد.

رسیدگی به ضعف در سالمند

معمولاً سالمندان به علت ضعف جسمی دچار سرگیچ می شوند. بهتر است در صورت نیاز، هنگامی که بیمار برای انجام کارهای شخصی مثل مسواک زدن و دستشویی رفتن باید از تخت خود بلند شود، پرستار به سالمند کمک کند تا فرد سالمند زمین نخورد و یا در مسیر دچار صدمه نشود.

در برخی مواقع سالمند تحمل بستری شدن و استراحت را ندارد. در این مواقع پرستار باید با تبحر سالمند را سرگرم کند. سرگرمی برای سالمندان از اهمیت ویژه ای برخوردار است. مثلاً او را به تماشایی تلویزیون تشویق کند و یا تمرین های سرگرم کننده ذهنی را با سالمند کار کند.

برخی بازی ها و تمرینات هستند که علاوه بر حفظ روحیه سالمند، باعث افزایش کارکرد مغز و دوری از زوال عقل (آلزایمر) در فرد می گردد.

دانش کافی پرستار سالمند

برای مراقبت از سالمند لازم است اطلاعات کافی را در رابطه با بیماری فرد سالمند داشته باشیم. اینکه در چه زمان و با چه دوزی باید دارو را مصرف کند، از نکات قابل اهمیت است.

همچنین پرستار باید درباره تداخلات دارویی اطلاعات کافی داشته باشد و مداوم با پزشک معالج در تماس باشد.

بهتر است پرستار یک برنامه روزانه برای مراقبت از سالمند تنظیم کند و طبق آن عمل کند. ارتباط با خانواده سالمند نیز از نکات مهم است. برخی آموزش های ضروری که پرستار دیده است را با آن ها در میان می گذارد و انجام این تعامل، محاسن زیادی دارد. از جمله اینکه ممکن است پرستار دچار بیماری یا خستگی شود، در این صورت خانواده می تواند از والدین سالمند خود به خوبی مراقبت کنند. داشتن یک پرستار حرفه ای در کنار خانواده می تواند نقش زیاد در بهبود کیفیت زندگی سالمند ایجاد کند و شرایط جسمی و روحی سالمند را در دوره های بیماری و تنهایی بصورت اثر بخش بهبود دهد.

هم اکنون مراکز بسیاری در کشور وجود دارند که نیروی پرستار ماهر و کارآزموده در اختیار دارند و می توانید با مراجعه به این مراکز بهترین پرستاران و مراقبان سالمند را جهت مراقبت در منزل استخدام نمائید.

باموسپیدان

لطفا نظر خود را بنویسید

جستجو

Generic filters

دسته بندی ها

تبلیغات

آگهی های ویژه

تماس با مسئول آگهی

  • تیک را بزنید تا از ارسال پیغام های بیهوده جلوگیری شود!
بالا