تبلیغات بالا پایین آگهی ها
پیر چشمی چیست ، علائم و راه های درمان آن

پیر چشمی چیست ، علائم و راه های درمان آن

نمودار این مقاله

محبوبیت مقاله ۸۰%
بار تخصصی ۱۰%
اهمیت برای سالمند ۱۰۰%

زمان تقریبی مطالعه این مقاله ۲ دقیقه

پیر چشمی چیست ، علائم و راه های درمان آن

پیر چشمی چیست ، علائم و راه های درمان آن

 

تعریف پیر چشمی

پیر چشمی یک اختلال بینایی است که باعث دوربینی چشم می شود. در این بیماری دید فرد به گونه ای می شود که نقاط نزدیک را ناواضح و سخت می بینند. سن شروع این بیماری از۴۰ تا ۴۵ سالگی است. علت اختلال بینایی پیر چشمی، کم شدن قدرت تطابق عدسی چشم است. معمولاً با ورود فرد به دوران سالمندی این بیماری خود را نشان می دهد.

علل پیر چشمی

انجام کارهایی مانند مطالعه، خواندن و دیدن خطوط ظریف را برای فرد سخت می کند. یکی از علل اصلی پیر چشمی بالا رفتن سن است و سالمندان بیشتر دچار پیرچشمی می شوند. زیرا در این دوران لنزها سفت و ماهیچه هایی که لنز را کنترل می کنند، ضعیف می شوند. به همین علت توان ماهیچه کم می شود و نمی توانند عدسی چشم را خم و یا پهن کنند، در نتیجه نوری که از سمت اشیاء به چشم می رسد، بر روی شبکیه متمرکز نشده و اشیاء واضح دیده نمی شود. همچنین از علل دیگر بروز بیماری پیرچشمی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

علائم پیر چشمی

اولین علامتی که ما را مشکوک به پیر چشمی می کند دید ناواضح  هنگام مطالعه است. از دیگر نشان های این بیماری می شود به خستگی چشم زمان مطالعه اشاره کرد که به دنبال این خستگی چشمی، فرد دچار سردرد و خواب آلودگی شود. این افراد معمولاً کتاب که قصد مطالعه آن را دارند در فاصله دور نگه می دارند که دید نوشته را برایشان آسان کند. فرد بیمار برای مطالعه نیاز به نور کافی که به صورت مستقم بتابد دارند. برای تشخیص پیر چشمی راه های زیاد وجود دارد.

پیرچشمی و راه درمان

فرد برای اینکه مطمئن شود دچار پیر چشمی است به پزشک متخصص مراجعه کرد و پزشک با استفاده از دستگاه های خاص تشخیص می دهد که فرد پیر چشمی دارد یا خیر؟ اگر فرد دچار پیر چشمی باشد چند روش درمانی برای فرد بیمار و جود دارد از جمله: عینک، لنزهای تماسی و جراحی انکساری که با تشخیص پزشک یکی از روش ها برای فرد بیمار در نظر گرفته می شود. فرد بیمار باید توجه بیشتری به ساعت خواب خود در طول شبانه روز داشته باشد. همچنین مصرف انواع میوه و سبزی و مرکبات جهت پیشگیری از این بیماری  بسیار توصیه می شود. استفاده از عینک آفتابی در طول روز و بیرون از منزل و عدم استعمال دخانیات نیز اکیداً توصیه می گردد. پیر چشمی بیماری نگران کننده ای نیست اما برای کنترل و درمان این بیماری حتما باید پزشک متخصص مراجعه شود.

لطفا نظر خود را بنویسید

جستجو

Generic filters

دسته بندی ها

تبلیغات

آگهی های ویژه

تماس با مسئول آگهی

  • تیک را بزنید تا از ارسال پیغام های بیهوده جلوگیری شود!
بالا