تبلیغات بالا پایین آگهی ها
گره کور اجرای متناسب سازی حقوق بازنشستگان

گره کور اجرای متناسب سازی حقوق بازنشستگان

گره کور اجرای متناسب سازی حقوق بازنشستگان

گره کور اجرای متناسب سازی حقوق بازنشستگان

به گزارش باموسپیدان اجرای متناسب سازی حقوق بازنشستگان به چالشی بزرگ تبدیل شده که هر چه اجرای آن به تعویق می افتد گره آن کورتر و امید به اجرایی شدن آن کمتر می شود. این در حالی است که بازنشستگان چشم به تصمیمات مسئولین دوخته اند تا با اجرایی کردن آن به بخشی از حقوق خود پس از خدمت طولانی برسند.

سازمان تامین اجتماعی برای اجرای متناسب سازی حقوق بازنشستگان، به امید پرداخت ۸۹ هزار میلیارد تومان از سوی دولت، مداماً از بانک، وام گرفته و قرار بود تا دولت با بانک تسویه کند. با قطعی شدن این مصوبه و جلوگیری از واگذاری سهام به سازمان، به احتمال فراوان بانک دیگر به سازمان پولی قرض نمی دهد چون امکان برگشت پول غیر ممکن می شود.

بدهی انباشته سازمان و اقدامات نمایندگان

این بدهی تا امروز به بیش از ۴۰۰ هزار میلیارد تومان رسیده و ماهیانه حداقل ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به آن افزده می شود. اما با وجود تاکیدهای نمایندگان مجلس و برخی مسئولین، همچنان تضمینی به پرداخت بدهی انباشته دولت به این سازمان وجود ندارد.

سازمان تامین اجتماعی با قرض حداقل ۵ هزار میلیارد ماهانه از نظام بانکی کشور، برای پرداخت مستمر زمینه های درمان و مستمری ها، نگرانی هایی را در رابطه با غیر ممکن شدن بازپرداخت این مبلغ ایجاد کرده است. از سوی دیگر نمایندگان مجلس برای توقف پرداخت بدهی های دولت به سازمان در قالب سهام شرکت ها، اقدام کرده اند. ظاهراً اعضای کمیسیون تطبیق قوانین مجلس در نظر دارند با استناد به چند بند و ماده‌ی قانونیِ تاریخ گذشته، واگذاری سهام شرکت‌ها به سازمان در روند رد دیون دولت را متوقف سازند.

تناقض ها و مشکلات

در این بین معاش مستمری بگیران و تداوم متناسب سازی حقوق بازنشستگان است که به خطر افتاده زیرا از یکسو دولت هیچ اعتبار جداگانه ای به سازمان برای اجرای همسان سازی نمی دهد و سوی دیگر نمایندگان سعی به تصویب عدم واگذاری سهام شرکت ها به سازمان را دارند. یک تناقض پیچیده در تامین ۸۹ هزار میلیارد تومان نقد.

رئیس کانون بازنشستگان کارگری تهران گفته دولت نمی تواند در عرض ۴ ماه تا پایان سال سهام شرکت ها را بفروشد و نقداً به سازمان دهد تا از زیر بدهی خود خارج شود. زیرا چنین چیزی ممکن نیست، و حتی در صورت ممکن شدن این موضوع یعنی تامین ۸۹ هزار میلیارد تومان از فروش سهام شرکت ها، بازار بورس دچار زلزله ای بزرگ می شود که اقتصاد کل کشور را تحت تاثیر خود قرار می دهد.

اثرات توقف متناسب سازی

توقف اجرای متناسب سازی حقوق بازنشستگان باعث ایجاد مشکلات فراوان و نارضایتی ۳.۵ میلیون بازنشسته خواهد شد و سرنوشت آن ها نامعلوم و گنگ خواهد بود. انتظار آن ها از دولت و مجلس، نگاه آن ها به این قشر است تا با نگاهی مدبرانه به یک قانون قدیمی و تاریخ گذشته، سرنوشت چند میلیون بازنشسته را به خیر بکشاند.

از میان این ۳.۵ میلیون بازنشسته بیش از ۲ میلیون حداقل بگیر وجود دارد که سرنوشت معیشت و امید آن ها به متناسب سازی حقوق است تا بتوانند با حداقل دریافتی، زندگی خود را سپری کنند.

باموسپیدان

لطفا نظر خود را بنویسید

جستجو

Generic filters

دسته بندی ها

تبلیغات

آگهی های ویژه

تماس با مسئول آگهی

  • تیک را بزنید تا از ارسال پیغام های بیهوده جلوگیری شود!
بالا