تبلیغات بالا پایین آگهی ها
فواید غذاهای ارگانیک برای سالمندان

فواید غذاهای ارگانیک برای سالمندان

نمودار این مقاله

محبوبیت مقاله ۱۰۰%
بار تخصصی ۵۰%
اهمیت برای سالمند ۱۰۰%

زمان تقریبی مطالعه این مقاله ۳ دقیقه

فواید غذاهای ارگانیک برای سالمندان

ماه سپتامبر، در تقویم میلادی ماه ملی ارگانیک است، که هدف آن افزایش آگاهی در مورد مباحثی مانند: غذای ارگانیک چیست، فواید خوردن غذاهای ارگانیک و اینکه چگونه می توانید آن را در رژیم غذایی خود بگنجانید، می باشد. در این مقاله به مقدمه ای اشاره می کنیم که چگونه مواد غذایی ارگانیک می تواند به شما، در حفظ یک رژیم غذایی سالم کمک کند، به خصوص با افزایش سن.

اهمیت رژیم غذایی سالم

رعایت یک رژیم غذایی سالم و مغذی در هر مرحله از زندگی ما مهم است، اما برای افراد مسن اهمیت بسیار بالایی دارد. تحقیقات نشان می دهد که رژیم غذایی غنی از مواد مغذی می تواند خطر ابتلا به بیماری های مزمن مانند بیماری قلبی و دیابت را کاهش دهد. همچنین می تواند به مدیریت هر گونه بیماری مزمن موجود که ممکن است داشته باشید، کمک کند.

یک رژیم غذایی خوب پر از میوه ها، سبزیجات، آجیل و حبوبات نیز می تواند به جلوگیری از زوال شناختی کمک کند و از سلامت دندان، استخوان و مفاصل شما محافظت کند.

با افزایش سن، توانایی ما برای هضم و جذب برخی از مواد مغذی کاهش می یابد، به این معنی که اطمینان از اینکه رژیم غذایی شما سرشار از غذاهای مغذی، از جمله میوه ها، سبزیجات، حبوبات و غلات غنی شده است، اهمیت بیشتری دارد.

غذای ارگانیک چیست؟

در حالی که هیچ تعریف جهانی از ارگانیک وجود ندارد، به طور کلی به عنوان غذایی که بدون استفاده از کودهای مصنوعی، آفت‌کش‌های مصنوعی یا سایر مواد شیمیایی، از جمله گوشت حیواناتی که آنتی‌بیوتیک یا هورمون رشد به آنها داده نشود، پرورش داده شده باشند، ماده غذایی ارگانیک گفته می شود.

کشاورزانی که مواد غذایی ارگانیک تولید می کنند، از آفت کش های ارگانیک مانند کود دامی و کمپوست استفاده می کنند.

در بریتانیا، تولید مواد غذایی ارگانیک، معیارهای سختگیرانه ای در مورد نحوه رشد آن ها دارد. خرده‌فروشان فقط در صورتی می‌توانند به غذاهای از پیش بسته‌بندی شده، برچسب «ارگانیک» بزنند که حداقل ۹۵ درصد مواد اولیه آن ارگانیک باشد.

فواید مواد غذایی ارگانیک

حتی اگر محصولات غذایی معمولی را قبل از طبخ با آب بشوییم، آفت‌کش‌ها همچنان باقی می‌مانند. این مواد شیمیایی در مقادیری که کشاورزان از آنها استفاده می‌کنند، ایمن تلقی می‌شوند، و باقیمانده آفت‌کش‌ها از طریق زنجیره تامین مواد غذایی بررسی می‌شوند که از مزرعه به بشقاب شما می‌رود. با این حال، برخی از کارشناسان بهداشتی همچنان می گویند که اگر به طور منظم آنها را مصرف کنیم، می توانند خطرات بالقوه ای برای سلامتی داشته باشند.

تحقیقات ثابت کرده است که مواد غذایی ارگانیک بسیار کمتر به آفت کش ها آلوده می شوند. علاوه بر این، باکتری های موجود در گوشت ارگانیک کمتر به آنتی بیوتیک ها مقاوم هستند.

گوشت و شیر ارگانیک حاوی حدود ۵۰ درصد بیشتر اسیدهای چرب امگا ۳ (چربی های غیراشباع که فواید سلامتی زیادی دارند) نسبت به محصولات معمولی دارند.

تحقیقات همچنین نشان داده است که محصولات ارگانیک نه تنها آفت کش کمتری دارند، بلکه به نصف احتمال دارد کادمیوم، (یک فلز سنگین سمی که می‌تواند در کبد و کلیه‌ها تجمع پیدا کند) داشته باشند.

این می تواند تا حدی به این دلیل باشد که حیوانات با رژیم غذایی بهتری بزرگ می شوند، زمان بیشتری را در فضای باز می گذرانند و کمتر مستعد ابتلا به عفونت هستند و بنابراین به آنتی بیوتیک نیاز دارند.

برخی از مطالعات نشان داده‌اند که برخی از انواع مواد غذایی ارگانیک، از جمله برخی میوه‌ها و سبزیجات، دارای سطوح بالاتری از مواد شیمیایی مفید گیاهی، پلی فنول‌ها هستند که آنتی‌اکسیدان‌هایی اند که می‌توانند از فعالیت‌های مضر در سلول‌های ما که می‌تواند منجر به سرطان شود، جلوگیری کنند.

مواد غذایی ارگانیک همچنین ممکن است سطوح بالاتری از آنتی اکسیدان ها داشته باشند، همچنین مشخص شده است که فواید زیادی دارد و به پیشگیری از بیماری ها کمک می کند. به عنوان مثال، یک مطالعه نشان داد که پیاز ارگانیک ۲۰٪ آنتی اکسیدان بیشتری نسبت به پیازهای معمولی دارد.

جدا از سلامتی ما، خرید مواد غذایی ارگانیک می تواند به حمایت از کشاورزی محلی و حفاظت از محیط زیست نیز کمک کند، زیرا کشاورزی ارگانیک با خاک و اکوسیستم های محلی مهربان تر است.

چگونه مواد غذایی ارگانیک را در رژیم غذایی خود بگنجانیم

غذای ارگانیک یک نقطه ضعف دارد. اغلب ممکن است گرانتر از مواد غذایی غیر ارگانیک باشد.

گفته می‌شود، اگر خرید ارگانیک را انتخاب می‌کنید، به این معنی نیست که باید کل لیست خواربار خود را به طور کامل اصلاح کنید. برخی از غذاها ارزش ارگانیک شدن را دارند زیرا در مقایسه با سایرین معمولاً آفت کش بیشتری دارند.

به عنوان مثال، بهتر است میوه هایی که پوست دارند را ارگانیک انتخاب کنید. این شامل هلو، انگور، توت فرنگی، سبزی و سیب است. از سوی دیگر، به عنوان مثال، آووکادو، میوه های شور، کیوی و موز دارای پوست ضخیم هستند که به محافظت از میوه های داخل در برابر مواد شیمیایی کمک می کند.

بهترین تنقلات ارگانیک

تنقلات ارگانیک زیادی در خیابان‌ها و سوپرمارکت‌ها وجود دارد، بنابراین می‌توانید در طول روز میان‌وعده بخورید و بدانید که از مصرف آفت‌کش‌ها اجتناب می‌کنید. فقط به کلمه “ارگانیک” بر روی برچسب توجه کنید.

تنقلات ارگانیک به طور کلی سالم تر از جایگزین های خود هستند، زیرا مواد تشکیل دهنده آنها به طور کلی سالم تر هستند. تنها نقطه ضعف، این است که این محصولات، می توانند گران تر باشند.

اینکه آیا مواد غذایی ارگانیک می خورید به شما و ترجیحات غذایی شخصی شما بستگی دارد. موضوعی که دانشمندان به آن اعتقاد دارند، این است که مواد غذایی ارگانیک یا غیرارگانیک، در سبد غذایی شما باید سالم و مغذی باشد. این موضوع به خصوص با افزایش سن مهم تر و رعایت آن واجب تر می گردد.

باموسپیدان

لطفا نظر خود را بنویسید

جستجو

Generic filters

دسته بندی ها

تبلیغات

آگهی های ویژه

تماس با مسئول آگهی

  • تیک را بزنید تا از ارسال پیغام های بیهوده جلوگیری شود!
بالا