تبلیغات بالا پایین آگهی ها
رژیم غذایی افراد فشار خونی

رژیم غذایی افراد فشار خونی

نمودار این مقاله

محبوبیت مقاله ۱۰۰%
بار تخصصی ۱۰%
اهمیت برای سالمند ۱۰۰%

زمان تقریبی مطالعه این مقاله ۲ دقیقه

رژیم غذایی افراد فشار خونی

تعریف فشار خون

فشار خون یکی از بیمار های خطرناک است که فرد بیمار باید آن را جدی بگیرد. عدم توجه و درمان مناسب باعث خطرات جانی می شود که مرگ خاموش نامیده می شود. زیرا کاملا ً ناگهانی اتفاق می افتد و به موی رگ های مغز آسیب وارد می کند و باعث سکته قلبی و مغزی در افراد می گردد. تحقیقات نشان داده این بیمار در افراد کم سن و چاق بیشتر از میانسالان و سالمندان چاق وجود دارد. پتاسیم، منیزیم و کلسیم به بهبود فشار خون کمک می کنند. همچنین خوردن میوه ها از قبیل موز، زود آلو، پرتقال، انجیر، گریپ فروت، هلو، انگور و آلو به دلیل دارا بودن پتاسیم توصیه می شود.

انواع فشار خون

فشار خون به دو صورت اولیه و ثانویه است. فشار خون اولیه فشار خونی است که ۹۵ درصد از افراد درگیرآن هستند و علت آن مشخص نیست. فشار خون ثانویه که شامل ۵ درصد از افراد می شود و علت فشارخون بالا، اختلال در کارکرد یکی از عوامل تنظیم کننده خون است.

رژیم غذایی مناسب افراد فشار خونی

غذای مفید برای فشار خون بالا مصرف روزانه یک یا  دو حبه سیر است که به کنترل فشار خون کمک چشم گیری می کند. ولی این موضوع به این معنی نیست که افراد دارای فشار خون از سیر به عنوان جایگزین دارویی استفاده کنند. مصرف ماهی های قزل آلا و قباد چندین بار در هفته توصیه می شود. زیرا ماهی حاوی اسیدهای چرب مفید است و بهتر است تازه و بدون نمک میل شود. مواد غذایی مانند سیب زمینی، برنج، حلیم بدون نمک و مواد نشاسته ای که دارای پتاسیم کم هستند را می توان به عنوان یک وعده غذایی استفاده کرد. موز، کیوی، پرتقال و خرما میوه های کنترل کننده فشار خون هستند.

مواد غذایی مضر برای فشار خون

مواد غذایی که یک فشار خونی باید از خوردن آن پرهیز کند شامل: سوسیس، کالباس، کنسرو گوشت و سایر فرآورده های گوشتی که به سبب سدیم بالا برای فشار خونی مضر است. همین طور افراد دارای فشار خون باید از مصرف الکل پرهیز کنند چون باعث تشدید بیماری می شود. این افراد به هیچ وجه نباید به غذای خود نمک بزنند.

باموسپیدان

لطفا نظر خود را بنویسید

جستجو

Generic filters

دسته بندی ها

تبلیغات

آگهی های ویژه

تماس با مسئول آگهی

  • تیک را بزنید تا از ارسال پیغام های بیهوده جلوگیری شود!
بالا