تبلیغات بالا پایین آگهی ها
بررسی سلامت قلب

بررسی سلامت قلب

نمودار این مقاله

محبوبیت مقاله ۸۰%
بار تخصصی ۱۰%
اهمیت برای سالمند ۱۰۰%

زمان تقریبی مطالعه این مقاله ۲ دقیقه

بررسی سلامت قلب

با توجه به سبک زندگی و مصرف انواع خوراکی ها و همچنین مصرف تنوع بالای داروها توسط سالمندان، سلامت قلب فاکتوری است که باید بطور مرتب توسط فرد بررسی شود. تشخیص مشکلات قلبی جهت پیشگیری از عوارض آن، برای فرد سالمند امری مهم بشمار می رود.

جهت پیشگیری از مشکلات قلبی نیاز است تا علاوه بر توجه بالا به سبک زندگی و مصرف غذاها و نوشیدنی های سالم، آزمایشات دوره ای نیز مرتب انجام بگیرد. این آزمایشات شامل موارد زیر است که به اختصار به شرح آن ها می پردازیم.

فشار خون

برای تمامی گروه های سنی نیاز است تا حداقل سالی یکبار فشار خون چک شود، حتی اگر هیچ سابقه فشار خونی در خانواده خود نداشته باشید. اگر بالای ۴۰ سال سن دارید، این بازه باید کوتاه تر شود و بر اساس سابقه فشار خون شما یا خانواده تان، سابقه حملات قلبی و یا سکته مغزی، توصیه می شود تا حداقل ماهی یکبار فشار خون خود را چک کنید. در صورت طبیعی نبودن فشار خون خود، حتما با پزشک معالج خود در ارتباط باشید.

آزمایش خون

از دیگر آزمایشات مهم می توان به آزمایش خون و بررسی سطح کلسترول و تری گلیسیرید خون اشاره کرد. سطوح بالای این موارد ممکن است نشان دهنده مشکلات جدی و بیماری قلبی باشد. این آزمایش سالی یکبار به افراد سالمند توصیه می شود. اگر در معرض خطر بالای بیماری قلبی مانند سابقه خانوادگی هستی باید این آزمایش از ۴۰ سالگی بطور مداوم انجام بگیرد.

نوار قلب (ECG)

آزمایش نوار قلب یک آزمایش پزشکی غیر تهاجمی و بدون درد است که با اندازه گیری فعالیت الکتریکی تولید شده توسط قلب، هنگام انقباض، ناهنجاری های قلب را تشخیص می دهد.

آزمایشات چاقی و شاخص توده بدنی

اضافه وزن یک عامل خطرناک و مهم برای بسیاری از بیماری ها از جمله بیماری های قلبی، عروقی و دیابت است. با اندازه گیری شاخص توده بدنی (BMI) و اندازه دور کمر خود، می توانید وزن ایده آل خود را پیدا کنید. اگر در معرض بیماری های مختلف هستید، باید وزن خود را مکرر اندازه گیری کنید و با رژیم غذایی و فعالیت بدنی مناسب جسم خود را در بهترین شرایط نگه دارید.

باموسپیدان

لطفا نظر خود را بنویسید

جستجو

Generic filters

دسته بندی ها

تبلیغات

آگهی های ویژه

تماس با مسئول آگهی

  • تیک را بزنید تا از ارسال پیغام های بیهوده جلوگیری شود!
بالا