تبلیغات بالا پایین آگهی ها
افزایش حقوق بازنشستگان سایر سطوح از شهریور ۱۴۰۱

افزایش حقوق بازنشستگان سایر سطوح از شهریور ۱۴۰۱

افزایش حقوق بازنشستگان سایر سطوح از شهریور 1401

افزایش حقوق بازنشستگان سایر سطوح از شهریور ۱۴۰۱

با اعلام سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی حقوق بازنشستگان سایر سطوح مطابق مصوبه شورای‌ عالی کار یعنی ۳۸ درصد به اضافه مبلغ ثابت ۵۱۵ هزار و ۱۶۶ تومان از شهریورماه اعمال می‌گردد.

پس از کش و قوس‌های فراوان و تاخیر چندماهه افزایش حقوق و احکام اصلاح‌شده بازنشستگان از شهریورماه اعمال شده و افزایش مطابق با سقف مصوبه شورای عالی کار و هیات مدیره سازمان تأمین اجتماعی به بازنشستگان پرداخت خواهد شد.

به گزارش باموسپیدان از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، زاهدی وفا در نشستی با روسای کانون‌های بازنشستگی تامین اجتماعی گفت: احکام اصلاح‌شده از شهریور اعمال‌شده و افزایش مطابق با مصوبه شورای عالی کار و هیات مدیره سازمان تأمین اجتماعی به بازنشستگان پرداخت خواهد شد. دولت در این زمینه می‌خواست تصمیم دوباره در مجموعه سازمان تأمین اجتماعی گرفته شود و به همین جهت کار را به وزرای عضو هیات امنای سازمان تأمین اجتماعی سپرد.

زاهدی وفا اعلام کرد: احکام اصلاح‌شده بر این مبنا از شهریورماه در پرونده شخصی بازنشستگان تأمین اجتماعی اصلاح و حقوق براساس آن از همان ماه، جاری خواهد شد.

دلایل تاخیر دولت در زمینه تصویب حقوق بازنشستگان

زاهدی‌وفا با اشاره به دلایل تأخیر دولت در زمینه تصویب حقوق بازنشستگان گفت: در زمینه پرداخت حقوق افزایش‌یافته بازنشستگان مشکل کمبود منابع نداریم اما منابع تأمین اجتماعی بیشتر «تعهدی» است و بحث نقد شدن این منابع نیاز به کار و زمان داشت و به همین علت کار با تأخیر انجام شد تا پرداخت‌ها انجام شود. بر این اساس بازنشستگان سایر سطوح در شهریورماه، مطابق مصوبه شورای‌ عالی کار یعنی افزایش ۳۸ درصد به اضافه مبلغ ثابتِ ۵۱۵ هزار و ۱۶۶ تومان را دریافت خواهند کرد.

زمان پرداخت مابه التفاوت ماه های قبل

میرهاشم موسوی (مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی) در نشست با بازنشستگان اعلام کرد: مطابق پیگیری ویژه رئیس جمهور و سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، احکام جدید مستمری بازنشستگان سایر سطوح، مطابق ماده ۹۶ قانون تأمین اجتماعی و مصوبه شورای عالی کار، در شهریور ماه صادر خواهد شد و حقوق شهریور این عزیزان بر مبنای احکام جدید پرداخت می‌شود. همچنین روش‌های تامین منابع، نحوه و زمان پرداخت مابه‌التفاوت ماه‌های قبل نیز در همکاری با کانون‌های بازنشستگان، متعاقباً اعلام می‌شود.

بیانیه کانون عالی کارگران بازنشسته و مستمری بگیر سراسر کشور

در پی اعلام رسمی افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران سایر سطوح تأمین‌اجتماعی، کانون عالی کارگران بازنشسته و مستمری‌بگیر سراسر کشور بیانیه ای بدین شرح صادر کرد:

بسم الله الرحمن الرحیم

بحمدالله پس از فراز و فرودهای فراوان، سرپرست محترم وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مجمع عمومی کانون عالی که در شهرستان بندر انزلی برگزار شد، افزایش رسمی حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران غیرحداقل بگیر تأمین‌اجتماعی را اعلام کرد. افزایشی مطابق با مصوبه شورای عالی کار، هیات امنا و هیات مدیره سازمان تأمین‌اجتماعی. این تصمیم برخاسته از نص صریح قانون، دیدگان پریشان و نگران بسیاری از بازنشستگان و مستمری‌بگیران دغدغه‌مند تأمین‌اجتماعی را به سرانجامی نیکو روشن ساخت و کام‌شان را شیرین کرد.

کانون عالی کارگران بازنشسته و مستمری‌بگیر سراسر کشور در اثنای تلاش و کوشش‌های گسترده خود این نوید را به جامعه چند میلیونی تحت پوشش خود داده بود که در چارچوب تعاملات و رایزنی‌های صورت‌ پذیرفته قدمی کوتاه نخواهد آمد و عقب‌نشینی نخواهد کرد و امروز به فضل خدا و به پشتوانه حمایت‌های یکایک عزیزان سربلند و شاکریم. متاسفانه افراد و جریان‌هایی به پیروی از اهداف و اغراض شخصی و گروهی، بی‌مهری‌هایی را متوجه برخی مسؤلان نمودند، اما اینگونه اقدامات خللی در عزم و اراده خدمتگزاران صدیق نظام وارد نساخت. این رهاورد مهم، اندوخته‌ها و تجربیات گرانبهایی نیز با خود به همراه داشت که ضروری است ابعاد گوناگون آن مورد بررسی قرار گیرد.

هجمه‌هایی نسبت به ریاست محترم جمهور، اعضای دولت، معاون اول رئیس جمهور، وزیر سابق و سرپرست فعلی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سایر مسؤلان صورت پذیرفت. این اتفاق مهم بار دیگر ثابت نمود مطالبه‌گری و مداومت در استیفای حق همراه با صبر و تدبیر و به دور از هیجان زدگی نتایج راهگشایی را به دنبال دارد. کانون عالی کارگران بازنشسته و مستمری‌بگیر سراسر کشور ضمن حمایت همه‌جانبه از موکلان خود و تقدیر و تشکر از رویکرد قانونمدارانه مسؤلان، از کلیه تلاش‌های مستمر دلسوزان قدردانی نموده و انتظار دارد در اسرع وقت نسبت به صدور احکام اصلاحی جدید بازنشستگان غیرحداقل‌بگیر تأمین‌اجتماعی یعنی اعمال افزایش ۳۸ درصد و مبلغ ثابت ۵۱۵ هزار تومان اقدام گردد. شایسته است از حسن‌نظر جناب آقای دکتررئیسی، ریاست محترم جمهور که چندین بار دستور پیگیری ویژه درراستای رفع موانع و مشکلات و جلب رضایتمندی اقشار بازنشستگان صادر نمودند، تقدیر و تشکر نماییم.

از سعه صدر و پیگیری‌های مستمر معاون اول رئیس جمهور جناب آقای دکتر مخبر و همچنین سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی که در جلسات متعدد کارشناسی، زمینه انجام رایزنی‌ها و تعاملات سازنده را فراهم ساختند، سپاسگزاری نموده و از ریاست محترم مجلس شورای اسلامی و هیات تطبیق مقررات مجلس، کمیسیون‌های تخصصی و نمایندگان همراه و همسو کمال‌ امتنان را ابراز نماییم. مراتب امتنان قلبی خود را از تلاش‌ها و همراهی‌های مشفقانه و ارزشمند مدیر عامل متعهد و سختکوش سازمان تأمین‌اجتماعی جناب آقای دکترموسوی اعلام می‌نماییم.

در پایان فرصت را غنیمت شمرده و آمادگی کامل کانون‌ عالی کارگران بازنشسته و مستمری‌بگیر سراسر کشور را به منظور تحقق پیشنهاد سرپرست محترم وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مبنی بر بهبود معیشت اقشار بازنشستگان و مستمری‌بگیران از طریق تاسیس شرکت‌های سرمایه‌گذاری و ایجاد صندوق‌های زمین و ساختمان اعلام می‌نماییم و امیدواریم حرکت در مسیر ارتقای رضایتمندی بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین‌اجتماعی بیش از پیش، همه جانبه و با شتاب بیشتری ادامه یابد. انشالله.

کانون عالی کارگران بازنشسته و مستمری‌بگیر سراسر کشور

باموسپیدان

لطفا نظر خود را بنویسید

جستجو

Generic filters

دسته بندی ها

تبلیغات

آگهی های ویژه

تماس با مسئول آگهی

  • تیک را بزنید تا از ارسال پیغام های بیهوده جلوگیری شود!
بالا