تبلیغات بالا پایین آگهی ها
افزایش مستمری بازنشستگان حداقلی بگیر و سایر سطوح

افزایش مستمری بازنشستگان حداقلی بگیر و سایر سطوح

افزایش مستمری بازنشستگان حداقلی بگیر و سایر سطوح

افزایش مستمری بازنشستگان حداقلی بگیر و سایر سطوح

 با تصویب مصوبه افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در هیئت دولت، مستمری بازنشستگان حداقلی بگیر ۵۷.۴ درصد و سایر سطوح ۱۰ درصد افزایش یافت.

به گزارش باموسپیدان از پایگاه خبری سازمان تامین اجتماعی، براساس مواد۹۶ و۱۱۱ قانون تأمین‌اجتماعی، افزایش مستمری مستمری بگیران سازمان تأمین‌اجتماعی هر سال به تصویب هیئت وزیران می‌رسد، به نحوی که حداقل دریافتی مستمری بگیران از حداقل حقوق مصوب همان سال کارگران کمتر نباشد.

وفق مصوبه شورای عالی کار مورخ ۱۹ اسفند۱۴۰۰ حداقل دریافتی کارگران برای سال ۱۴۰۱ به مبلغ ۵ میلیون و ۵۸۰ هزار تومان در ماه رسید.

در رابطه با حداقل حقوق بازنشستگان، از کار افتادگان و مجموع مستمری بازماندگان سازمان تأمین‌اجتماعی که به موجب قوانینی از جمله مواد ۹۶ و ۱۱۱ قانون تأمین‌اجتماعی نباید از حداقل مزد کارگری کمتر باشد، با رعایت قوانین مربوط و لحاظ مصوبه شورای عالی کار، میزان دریافتی آنان معادل حداقل حقوق و دستمزد کارگران شاغل تعیین و با افزایش ۵۷ ممیز ۴ درصدی همراه خواهد بود، به نحوی که از ۵ میلیون و ۵۸۰ هزار تومان کمتر نباشد.

همچنین در رابطه با مستمری از کارافتادگان جزئی و سایر افرادی که مستمری آنان به نسبت سنوات پرداخت حق‌بیمه برقرار شده است به همان نسبت و مبتنی بر مصوبه فوق افزایش خواهد یافت.

همینطور با توجه به حکم قانون بودجه سال ۱۴۰۱ که مصوب مجلس شورای اسلامی می باشد، در خصوص صندوق‌های مختلف بازنشستگی (مبنی بر رشد ۱۰ درصدی حقوق بازنشستگان) و در راستای هماهنگ سازی پرداخت حقوق در کلیه صندوق های بازنشستگی، برای این دسته از مشمولین که دارای دریافتی بیش از حداقل باشند، افزایش ۱۰ درصدی اعمال می‌شود. نیز به منظور کمک به معیشت مستمری بگیران بالاتر از حداقل، علاوه بر ده درصد مذکور، مبلغ ۶۵۰ هزار تومان (تاسقف دریافتی ماهانه ده میلیون تومان) بصورت ماهانه پرداخت خواهد شد.

نارضایتی بازنشستگان و مستمری بگیران

به گزارش باموسپیدان، این در حالی است که اعلام افزایش ده درصدی مستمری بازنشستگان سایر سطوح با اینکه سازمان تامین اجتماعی افزایش ۳۸ درصدی مستمری این گروه را پیشنهاد داده بود، موجب نارضایتی بازنشستگان و مستمری بگیران شده است.

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری در این رابطه گفت: ما نسبت به افزایش ده درصدی مستمری سایر سطوح و کنار گذاشتن مصوبه شورایعالی کار معترضیم و از همه ابزارهای قانونی در این مسیر استفاده خواهیم کرد.

صادقی (رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری) در این رابطه می‌گوید: نظر دولت در رابطه با افزایش مستمری بازنشستگان شبهه‌ناک است و جای تردید دارد؛ چطور در روز تعطیل اعلام می‌کنند که دولت نظر خود را مصوب کرده و افزایش مستمری سایر سطوح فقط ده درصد است؟ این رویکرد نشان می‌دهد وزیر کار نتوانسته از مصوبه سازمان تامین اجتماعی و امضای خودش دفاع کند و به جای دفاع، مجبور به عقب‌نشینی شده است؛ عقب‌نشینی از مصوبه شورایعالی کار که اتفاقاً رئیس آن خود وزیر کار است، جای انتقاد دارد. متاسفانه وزیر کار به جای دفاع از مصوبه‌ای که خودش پای آن را امضا گذاشته، در نقش سخنگوی دولت ظاهر شد و از تصمیمات غیرقانونی و بی‌سابقه دولت دفاع کرد؛ به این ترتیب باید گفت به نظر می‌رسد که ایشان جای اشتباهی نشسته‌اند.

بازنشستگان کرمان نیز با حضور مقابل اداره تامین اجتماعی، نسبت به افزایش ده درصدی مستمری سایر سطوح اعتراض کردند.

با چند برابر شدن هزینه های زندگی از جمله اجاره خانه ها و تامین اقلام خوراکی کمر بازنشستگان را خم کرده است. انتظار می رفت نه تنها به مصوبه مزدی شورایعالی کار عمل کنند بلکه متناسب‌سازی را برای بهبود وضعیت معاش بازنشستگان ادامه دهند؛ اما حالا مشخص شد که حمایت از بازنشستگان فقط شعار است و در عمل، معنایی ندارد.

باموسپیدان

لطفا نظر خود را بنویسید

جستجو

Generic filters

دسته بندی ها

تبلیغات

آگهی های ویژه

تماس با مسئول آگهی

  • تیک را بزنید تا از ارسال پیغام های بیهوده جلوگیری شود!
بالا