تبلیغات بالا پایین آگهی ها
آخرین وضعیت واریز عیدی بازنشستگان

آخرین وضعیت واریز عیدی بازنشستگان

آخرین وضعیت واریز عیدی بازنشستگان

آخرین وضعیت واریز عیدی بازنشستگان

به گزارش باموسپیدان عیدی بازنشستگان و شاغلان بسیاری همچنان پرداخت نشده و همچنین با توجه به افزایش هزینه‌های زندگی وعدم تطابق عیدی با هزینه‌های تهیه اقلام مورد نیاز برای خانوارها در روزهای منتهی به پایان سال، بازنشستگان و شاغلان درخواست تجدید نظر در مبلغ عیدی را از ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری، محمد باقر قالیباف، رئیس مجلس، حجت الله عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و حکمتعلی مظفری، رئیس دیوان عدالت اداری خواستار شدند.

یک میلیون و ۵۰۰ هزار بازنشسته‌ی کشوری در انتظار واریز عیدی‌ها هستند؛ بازنشستگان زیادی در این رابطه می‌گویند: چرا برای پرداخت عیدی ناچیز یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومانی تا این حد تعلل می‌کنند؛ چرا بودجه به حساب صندوق بازنشستگی کشوری واریز نمی‌شود.

انتظار بازنشستگان در حالی طولانی شده که هیچ اطمینانی در ارتباط با زمان واریز عیدی وجود ندارد؛ از قرار همه چیز به تامین اعتبار توسط سازمان برنامه و بودجه بستگی دارد.

درخواست بازنگری مبلغ عیدی جهت ترمیم مهیشت بازنشستگان

بعد از دستور اکید رئیس جمهور بازنشستگان انتظار داشتند در روزهای اول هفته عیدی واریز شود. با این حال، عیدی مد نظر هیات دولت در پایان سال ۱۴۰۰ تنها ۱۰۰ هزار تومان نسبت به عیدی پایان سال ۹۹ افزایش داشته است و از ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان در سال جاری افزایش یافته است.

این در حالی است که این میزان عیدی، رقمی در حدود ۳۰ درصد حقوق ماهیانه در سال ۱۴۰۰ را پوشش می‌دهد و حتی تناسبی با سهم تورم یک‌ساله ندارد. بر اساس اعلام مرکز آمار ایران نرخ تورم ۱۲ ماهه‌ی منتهی به بهمن ماه، برای خانوارهای شهری ۴۰.۸ درصد و برای خانوارهای روستایی ۴۴.۲ درصد است.

واریز عیدی همه بازنشستگان تا پایان هفته

به نقل از روابط عمومی اداره کل غرب تهران بزرگ؛ سعید حسینی، مدیر کل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ که در حاشیه دیدار با کارکنان این اداره کل سخن می‌گفت با ذکر مطلب بالا افزود: بیش از ۵۰٪ از بازنشستگان طی ۲ روز گذشته عیدی به حسابشان واریز گردید. بنا داریم تا پیش از عید مبعث و در نهایت تا پایان این هفته عیدی این عزیزان پرداخت شود.

وی در خصوص کسانی که به هر علتی عیدی به حسابشان واریز نشده، توضیح داد: بازنشستگان و مستمری‌بگیران که تا پایان هفته جاری عیدی دریافت نکردند، با تلفن ۱۴۲۰ یا با مراجعه به واحد مستمری‌بگیران شعب نسبت به‌عدم واریزی عیدی خود اقدام نمایند.

مدیر کل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ تصریح نمود عیدی بازنشستگان و مستمری‌بگیران بر مبنای ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و متاهلان حداقل ۲ میلیون تومان می‌باشد و اگر فرزندی داشته باشند نیز به ازای هر یک از فرزندان ۱۵۰ هزار تومان دریافت خواهند کرد.

پرداخت نشدن ( حق فرزند) به برخی بازنشستگان تامین اجتماعی در عیدی

بر اساس مصوبه هیات دولت در مورد میزان عیدی بازنشستگان، میزان حق فرزند برای هر فرزند تحت تکفل، ۱۵۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است. به این میزان ۴۰۰ هزار تومان حق همسر هم اضافه می‌شود.

این گروه از بازنشستگان اعلام کردند که بابت اثبات برخورداری از فرزند دختر تحت تکفل، باید مدارک خود را به تامین اجتماعی ارائه می‌کردند اما چون از این موضوع اطلاع نداشتند، برای انجام این کار اقدام نکرده بودند و به همین دلیل از بابت این فرزندان خود، عیدی (سهم فرزند) دریافت نکرده‌اند.

باموسپیدان

لطفا نظر خود را بنویسید

جستجو

Generic filters

دسته بندی ها

تبلیغات

آگهی های ویژه

تماس با مسئول آگهی

  • تیک را بزنید تا از ارسال پیغام های بیهوده جلوگیری شود!
بالا