تبلیغات بالا پایین آگهی ها
کیفیت زندگی سالمندان

کیفیت زندگی سالمندان

نمودار این مقاله

محبوبیت مقاله ۶۰%
بار تخصصی ۱۰%
اهمیت برای سالمند ۷۰%

زمان تقریبی مطالعه این مقاله ۱ دقیقه

کیفیت زندگی سالمندان

کیفیت زندگی سالمندان

 

طبق تحقیقات بدست آمده به وسیله خانم مریم تاجور و همکارانش نشان داده شده که نمره کلی برای کیفیت زندگی در مردان (۶۵٫۶) و در زنان (۵۱٫۱۵) است. که این آمار نشان می دهد، میزان کیفیت زندگی در مردان بیشتر است. گارید و همکارانش پژوهشی را انجام داده اند که نتیجه حاصل از آن نشان داده است که تحصیلات، وضعیت اقتصادی، اجتماعی و حمایت خانوادگی در زنان پایین تر از مردان است. همچنین میزان تحصیلات در کیفیت زندگی سالمند تأثیر دارد. داشتن تحصیلات و تجربه باعث می شود روابط اجتماعی در دوران سالمندی پررنگ تر باشد. شغلی متناسب با تحصیلاتش و درآمد داشته باشد. همچنین از آرامش و رفاه بیشتری برخوردار باشد. در نتیجه سطح کیفیت زندگی خود را بالا ببرد. تامین نیاز مالی در سالمندان از اهمیت ویژه ای برخوردار است. داشتن مسکن یکی از دغدغه های هر شخص سالمندی می باشد. تحقیقات نشان داده که سالمند، اغلب استرس رفتن به خانه سالمندان را دارند. این موضوع موجب استرس، نگرانی و حتی افسردگی در آنها می شود. داشتن مسکن شخصی، به رفاه و کیفیت زندگی سالمندان کمک شایانی می کند. خیلی از سالمندان همسران خود را از دست داده اند. زندگی مجردی برای آنها سخت است. تنهایی و عدم وجود هم صحبت در کاهش کیفیت زندگی سالمندان اثر منفی می گذارد.

۶۵ سالگی سن حساسی است! در این دوران افراد کم کم دچار ضعف جسمی می شوند و برای انجام کار روزانه نیاز به افراد دیگر پیدا می کنند. این ناتوانی اثر بدی در کیفیت زندگی سالمندان دارد و در نهایت وضعیت اقتصادی سالمندانی که باید هزینه های زندگی و درمانی خود را تامین کنند در بالا بردن سطح کیفیت زندگیشان مؤثر است.

همه ما نیاز به توجه و محبت داریم و با افزایش سن، این نیاز در افراد بیشتر می شود. بنابراین تامین نیاز عاطفی در سالمندان از اهمیت زیادی برخوردار است. سالمندان مانند هر انسان دیگری به محبت نیاز دارند که تامین این نیاز به افزایش کیفیت زندگی سالمند کمک شایان توجهی می نماید.

لطفا نظر خود را بنویسید

جستجو

Generic filters

دسته بندی ها

تبلیغات

آگهی های ویژه

تماس با مسئول آگهی

  • تیک را بزنید تا از ارسال پیغام های بیهوده جلوگیری شود!
بالا