تبلیغات بالا پایین آگهی ها
ورزش در دوران سالمندی

ورزش در دوران سالمندی

نمودار این مقاله

محبوبیت مقاله ۸۰%
بار تخصصی ۲۰%
اهمیت برای سالمند ۱۰۰%

زمان تقریبی مطالعه این مقاله ۲ دقیقه

ورزش در دوران سالمندی

ورزش در دوران سالمندی

 

بطور عمومی سن ۶۰ تا  ۶۵ سالگی را سالمندی می گویند. در این دوران تغییرات زیادی در روح و جسم فرد سالمند به وجود می آید که اجتناب ناپذیر است. با استفاده از تغذیه مناسب و  ورزش کردن، می توان به بهبود سلامت سالمند کمک زیادی کرد، در نتیجه از ورزش به عنوان یک ابزار درمانی برای سالمندان استفاده می شود.

هدف از ورزش

هدف اصلی از ورزش برای سالمندان ایجاد سلامت جسمی و روحی است و  بهتر است  فعالیت بدنی با تمرینات ورزشی که فشار زیادی به بدن وارد نمی کند آغاز شود. کفش و لباس ورزشی مناسب در ورزش اهمیت زیاد دارد. کفش باید انحنای خوبی برای نگهداری پا در موقعیت مناسب داشته باشد و در قسمت پاشنه پا، لائی مخصوص درون کفش را نسبتاً کلفت انتخاب کنید که جلوی ضربه و فشار بر پاشنه پا را بگیرد.

بسیاری از افراد سالمند به دلایل مختلف نمی توانند از منزل خارج شوند. این افراد می توانند به راحتی تمرینات ورزشی خود را در منزل انجام دهند و حتی ورزش های نشسته انجام دهند. یکی از وسایل ورزشی برای سالمندان دیوار های منزل است که باعث افزایش قدرت عضلات و انعطاف پذیری در سالمند می شود، همچنین این ورزش ها به کاهش پوکی استخوان در دوران سالمندی کمک می کند. کشش شانه به وسیله دیوار، به جلو هل دادن دیوار و خزیدن روی دیوار از جمله حرکات نرمشی برای سالمندان است.

انجام حرکات موزن به همراه موسیقی نیز می تواند تأثیر زیادی بر ایجاد شادابی و سالمت جسمی در سالمند به وجود بیاورد این نوع از ورزش موجب می شود که ورم مفاصل انگشت کم شود. همچنین ضربه به زمین و پایکوبی سبب خم شدن و کشش عضلات بدن می شود که در تنظیم جریان خون، تقویت عضلات و توان بدنی مؤثر است.

به خاطر داشته باشیم که هیچ گاه برای ورزش کردن دیر نیست. ورزش سبب بهبود عملکرد بدن می شود همین طور باعث تقویت عضلات و استخوان ها می شود ثمره ورزش در دروان سالمندی کاهش استرس و توانایی زندگی مستقل است.

لطفا نظر خود را بنویسید

جستجو

Generic filters

دسته بندی ها

تبلیغات

آگهی های ویژه

تماس با مسئول آگهی

  • تیک را بزنید تا از ارسال پیغام های بیهوده جلوگیری شود!
بالا