تبلیغات بالا پایین آگهی ها
مراقبت از سالمند

مراقبت از سالمند

نمودار این مقاله

محبوبیت مقاله ۱۰۰%
بار تخصصی ۱۰%
اهمیت برای سالمند ۸۰%

زمان تقریبی مطالعه این مقاله ۲ دقیقه

مراقبت از سالمند

مراقبت از سالمند

 

وقتی والدین ما پا به سن می گذارند، گاهی در انجام کارهای شخصی خود با مشکل مواجه می شوند و مانند دوران کودکی ما به مراقبت نیاز دارند. اگر تصمیم دارید از پدر و مادر سالمند خود نگهداری کنید، باید همه ی جوانب را در نظر بگیرید. سالمندان روحیه حساس تری نسبت به بقیه افراد دارند و نوع رفتار شما را در نظر می گیرد. بنابراین اولین موضوع که در مراقبت از سالمند اهمیت دارد، حفظ ارج و قرب و حرمت آنها است و در مراحل بعد توجه به وضعیت جسمی والدینِ سالمند دارای اهمیت است.

اگر آنها درگیر بیماری فشار خون، بیماری دیابت و یا بیماری های قلبی و عروقی شده باشند با توجه به تغییرات جسمی، سالمند باید سریعاً تشخیص داده شود و به پزشک متخصص مراجعه گردد. نکته دیگر توجه به حالت روحی سالمندمان است که در این دوران در معرض بیماری های افسردگی و آلزایمر هستند. برای جلوگیری از افسردگی باید با آنها هم صحبت شویم. هنگام صحبت کردن با افراد سالمند با دقت به آنها گوش دهیم و از آنها بخواهیم ازخاطرات گذشته برای ما تعریف کنند. مرور خاطرات در دروان سالمندی کمک زیاد به بهبود کیفیت زندگی سالمندان می کند. این موضوع باعث می شود آنها تجربیاتشان را با ما به اشتراک بگذارند و حس خوبی درآنها ایجاد می گردد.

آلزایمر از جمله بیماری های رنج آور است و این بیماری برای خانواده ها هم نگران کننده است. خانواده هایی که والدینشان دچار این بیماری هستند به مراقبت های ۲۴ ساعت نیاز دارند که معمولاً برای مراقبت بهتر از پرستار سالمند که شبانه روز از والدینشان مراقبت کند، کمک می گیرند. ممکن است والدین به مراقبت توسط پرستار روی خوش نشان ندهند. پس برای راضی کردندشان باید به آنها ثابت شود که شما به تنهایی از پس همه کارها بر نمی آیید.

مطمئن باشید که سالمند شما، شرایط زندگی شما را می بیند و با مرور زمان، نیاز خود به یک پرستار را احساس می کند. با وجود آن که پرستاری از سالمند کار آسانی نیست اما سالمندان در هر خانه ای باعث برکت و رحمت در خانواده می شود.

لطفا نظر خود را بنویسید

جستجو

Generic filters

دسته بندی ها

تبلیغات

آگهی های ویژه

تماس با مسئول آگهی

  • تیک را بزنید تا از ارسال پیغام های بیهوده جلوگیری شود!
بالا