تبلیغات بالا پایین آگهی ها
کووید ۱۹ را با حساسیت فصلی اشتباه نگیرید

کووید ۱۹ را با حساسیت فصلی اشتباه نگیرید

نمودار این مقاله

محبوبیت مقاله ۱۰۰%
بار تخصصی ۱۰%
اهمیت برای سالمند ۸۰%

زمان تقریبی مطالعه این مقاله ۱ دقیقه

کووید ۱۹ را با حساسیت فصلی اشتباه نگیرید

به گزارش باموسپیدان از مرکز تحقیقات ایمونولوژی ، همزمانی افزایش شیوع آلرژی فصلی با بیماری بیماری کووید و فراگیر شدن آن در سراسر جهان، نگرانی های بسیار زیادی در ایران و سایر کشورها برای افراد مبتلا به آلرژی های فصلی ایجاد نموده است.

بی شک آگاهی از علائم بالینی بیماری کرونا در انجام اقدامات بعدی بسیار سودمند می باشد. در مقابل عدم اطلاع از شباهت های علائم اولیه بیماری کرونا با بیماری های دیگر مانند آلرژی فصلی، سرماخوردگی و یا آنفلوانزا می تواند موجب ایجاد نگرانی و اضطراب بسیاری در افراد گردد.

علائم بالینی آلرژی فصلی شامل : عطسه، آبریزش بینی، انسداد بینی (کیپ شدن بینی) و خارش بینی می باشد. البته اغلب افراد مبتلا به آلرژی بینی از خارش چشم ها، حلق و سقف دهان نیز شکایت دارند.

شایان ذکر است علائم بیان شده در بالا در هنگام صبح بسیار بیشتر بوده و افراد آلرژیک احساس می نمایند که علائم آنها به محض بیدار شدن از خواب، شروع می شود.

بیماری کرونا ناشی از ویروس کووید ۱۹ نوعی بیماری ویروسی است که عامل اصلی آن عضوی از خانواده کروناویروس ها می باشد. در این خانواده عوامل بیماری های حاد تنفسی دیگری مانند بیماری سارس (SARS) و یا بیماری مرس (MERS) نیز وجود دارد.

مشخصه اصلی این ویروس تمایل آن به آلوده نمودن و تکثیر در سیستم تنفسی است. علائم تنفسی شاخص عفونت با ویروس کووید ۱۹ شامل تب، سرفه خشک، کوفتگی و درد عضلانی و تنگی نفس می باشد.

تفاوت های آلرژی فصلی با بیماری کرونا

خارش یکی از شاخص ترین علامت افتراق دهنده میان بیماری آلرژی تنفسی و بیماری کرونا می باشد. در آلرژی فصلی و به طور کلی آلرژی های تنفسی  اساساً خارش، بسیار زیاد است، در حالیکه در بیماری کرونا خارش اصلا وجود ندارد و یا بسیار اندک است.

تب در آلرژی وجود ندارد هر چند برخی از افراد احساس گرما می کنند، اما در حقیقت فاقد تب می باشند. در بیماری کرونا تب یکی از علائم اصلی به شمار می آید.

بدن درد و کوفتگی عضلات یکی از علائم اصلی بیماری کرونا می باشد در حالیکه در آلرژی بعضی از افراد مبتلا،  احساس رخوت و بی حالی دارند که با درد و کوفتگی بدن کاملاً متفاوت است.

باموسپیدان

لطفا نظر خود را بنویسید

جستجو

Generic filters

دسته بندی ها

تبلیغات

آگهی های ویژه

تماس با مسئول آگهی

  • تیک را بزنید تا از ارسال پیغام های بیهوده جلوگیری شود!
بالا