تبلیغات بالا پایین آگهی ها
چگونه با نوجوانان ارتباط برقرار کنیم؟

چگونه با نوجوانان ارتباط برقرار کنیم؟

نمودار این مقاله

محبوبیت مقاله ۶۰%
بار تخصصی ۱۰%
اهمیت برای سالمند ۲۰%

زمان تقریبی مطالعه این مقاله ۱ دقیقه

چگونه با نوجوانان ارتباط برقرار کنیم؟

چگونه با نوجوانان ارتباط برقرار کنیم؟

 

باتوجه به اینکه نوجوانان از دوران کودکی به دروان بزرگسالی وارد می شوند، تغییرات زیادی از نظر جسمی و روحی در آنها به وجود می آید. این تغییرات سبب می شود که در ارتباط با خانواده و جامعه دچار مشکل شوند. تا چند وقت پیش به چشم یک کودک به فرد نگاه می کردند، اما اکنون او باید خود را به عنوان یک نوجوان به خانواده و اطرافیان ثابت کند. بنابراین توجه به نیازهای ویژه نوجوانان از اهمیت زیادی برخودار است.

نوجوانان در این دوران با مشکلات زیاد مواجه هستند. ممکن است حاضر به شنیدن و پذیرش صحبت های والدین خود نباشند. مسئولیت پدر و مادرها در این برهه از زمان، این است که قبول کنند فرزندشان بزرگ شده و با احساسات و عواطفی متفاوتی روبه رو است. نوجوان دائم در تلاش است که استعداد و توانمندی های خود را در زمینه های مختلف ثابت کند در صورتی که والدین، فرزند خود را هنوز یک کودک فرض می کنند و همین عوامل سبب ایجاد اختلاف بین و والدین و نوجوانان است.

با توجه به تغییرات جسمی و روحی در این دوران، رفتار نوجوان نیز متفاوت می شود. این تغییر رفتار خانواده ها را نگران می کند و باعث می شود که والدین با نوجوان خود صحبت کنند. اما ممکن است نوجوان اهمیت ندهد. این موضوع از نظر پدر و مادرها دور از ادب به نظرمی رسد. در این شرایط باید با بی اهمیتی های نوجوان کنار آمد و ناامید نشد. چون او فقط روی محور خواسته های خود می چرخد و این رفتار نوجوان طبیعی است.

معمولاً والدین برای حل مشکلات خود با فرزند نوجوانشان، راه های مختلف را امتحان می کنند. اما باید گفت که روش تنبیه و زورگویی به حل مشکلتان کمک نمی کند. بلکه نوجوان را بیشتر تحریک می کند تا مسیر اشتباه را طی کند. بهترین راه برای برقراری ارتباط با او این است که او را درک کنید و به نیازهای اولیه و احساسی او توجه نمایید. در نظر داشته باشید، این به معنی تایید نوجوان نیست. همچنین می توانید نقاط مثبت وجود نوجوان خود را ببینید.

لطفا نظر خود را بنویسید

جستجو

Generic filters

دسته بندی ها

تبلیغات

آگهی های ویژه

تماس با مسئول آگهی

  • تیک را بزنید تا از ارسال پیغام های بیهوده جلوگیری شود!
بالا