تبلیغات بالا پایین آگهی ها
پیشگیری از بیماری

پیشگیری از بیماری

نمودار این مقاله

محبوبیت مقاله ۶۰%
بار تخصصی ۲۰%
اهمیت برای سالمند ۹۰%

زمان تقریبی مطالعه این مقاله ۲ دقیقه

پیشگیری از بیماری

پیشگیری از بیماری

 

هرگونه نابهنجاری، اختلال و انحراف بدنی و یا روانی را بیماری می گویم. به طور کلی انحراف بدن از اعمال طبیعی باعث ایجاد بیماری در فرد می شود. بیماری ها انواع مختلفی دارند و می توان بیماری ها را به چند دسته تقسیم کرد و این تقسیم بندی شامل گروه بیماری های بیرونی و درونی، مادرزاد یا ژنتیکی، حاد یا مزمن، واگیری یا غیر واگیردار است.

سبک زندگی در بروز بیماری تاثیر زیادی دارد. برای مثال، افرادی که از مشروبات الکی و از فست فودها زیاد استفاده می کنند، در کل به برنامه غذایی خود اهمیت نمی دهند و ممکن است دچار بیماری شوند. به جز بیماری هایی که از سبک زندگی حاصل می شوند، بیماری ها می توانند به صورت عفونی، ژنتیکی، مادرزاد و خود ایمنی باشند.

برای پیشگیری از بیماری باید چند نکته را رعایت کرد. بهترین راه پیشگیری از بیماری ها، اهمیت به تغذیه است. تغذیه سالم در بردارنده تمام گروه های غذایی که شامل پروتئین، سبزیجات و میوه ها، غلات، کربوهیدرات ها و ویتامین ها می شود و در یک رژیم غذایی مناسب بهتر است افراد، از غذاهای متنوع که تمام گروه های غذایی در آن جا گرفته باشند استفاده کنند. بهتر است غذای کمتر در وعده های بیشتر استفاده شود. برای مثال در طول روز به جایی سه وعده غذایی، پنج یا شش وعده غذایی با حجم کم میل نمایند.

ورزش از دیگر عوامل است که به سلامت جسم و روان کمک می کند. پیشنهاد می شود بعد از غذا پیاده روی کنید. امروزه بیمارهای روانی گربیان گیر تمام اقشار جامعه است. در هنگام ورزش کردن میانجی های عصبی موادی را ترشح می کنند که شبیه به مرفین است و درد را در فرد کاهش می دهد و احساس نشاط و شادی را در افراد ورزشکار ایجاد می کند. برای پیشگیری از بیماری، تغییر در سبک زندگی، نقش مهمی دارد.

لطفا نظر خود را بنویسید

جستجو

Generic filters

دسته بندی ها

تبلیغات

آگهی های ویژه

تماس با مسئول آگهی

  • تیک را بزنید تا از ارسال پیغام های بیهوده جلوگیری شود!
بالا