تبلیغات بالا پایین آگهی ها
ویروس کرونا در سالمندان

ویروس کرونا در سالمندان

نمودار این مقاله

محبوبیت مقاله ۱۰۰%
بار تخصصی ۲۰%
اهمیت برای سالمند ۱۰۰%

زمان تقریبی مطالعه این مقاله ۲ دقیقه

ویروس کرونا در سالمندان

ویروس کرونا در سالمندان

سالمندان و به کل افرادی که سن بالایی دارند بدون در نظر گرفتن جنسیت بیشتر از سایرین در معرض خطرات ناشی از ابتلا به ویروس کرونا قرار دارند. این ویروس برای افرادی که بیماری های زمینه ای مزمن دارند مانند افراد مبتلا به دیابت، بیماران کلیوی، بیماران دارای نقص ایمنی و افراد مبتلا به برونشیت های مزمن، خطرناک است.

احتمال ابتلا برای تمامی گروه های سنی به این ویروس وجود دارد. ممکن است در هر فرد علایم متفاوتی نسبت به دیگری بروز کند. اما افراد بزرگسال و سالمند دارای بیماری های زمینه ای خاص مزمن، این بیماری را سخت تر و با علایم بیشتری دریافت می کنند. متاسفانه هنوز واکسن و داروی تایید شده ای برای درمان این بیماری وجود ندارد اما با مراقبت های ویژه و مراجعه به مراکز درمانی می توان پیشرفت آن را کاهش نمود.

علایم بیماری کرونا

دوره این بیماری ۱۰ روز تخمین زده شده و علایم آن شبیه آنفولانزا، تب، لرز، کوفتگی بدن، تهوع و استفراغ، سرگیجه درد های عضلانی است. همچنین طبق آمار منتشر شده علایم مبتلایان به این شرح می باشد که ۷۷ درصد دچار تب، ۸۰ درصد سرفه، ۵۲ درصد کوفتگی و بدن درد، ۲۱ درصد سردر و ۴ درصد دچار تنگی نفس بودند.

راه های مقابله

برای مسونیت و دوری از ابتلا به این ویروس، پیشگیری بهترین و اولین راه حل مقابله با گسترش آن است. رعایت مسائل بهداشتی مانند شستن دست و صورت با آب و صابون، پرهیز از دست دادن و روبوسی، استفاده از دستمال تمیز برای عطسه و سرفه، عدم استفاده از وسایل نقلیه عمومی و وسایل همگانی، توجه و کنترل روزانه سلامت فردی، استریل نمودن وسایل در معرض، عدم دست زدن به صورت و چشم و بسیاری موارد بهداشتی که باید با حساسیت بیشتری انجام شوند.

سالمندان بدلیل کاهش سیستم دفاعی بدنشان بیشتر در معرض ابتلا و مواجهه با خطرات آن قرار دارند. از اینرو رعایت نکات بهداشتی باید با حساسیت بیشتر انجام شود. همچنین از بیرون رفتن و ملاقات های غیر ضروری خودداری نموده و از نزدیک شدن به افرادی که از بیرون به منزل آمدند تا قبل از نظافت و استریل نمودنشان بپرهیزید.

چه مواد غذایی مفید است؟

مواد غذایی توصیه شده برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا می توان به مصرف گوشت گوساله، ماهی تن، کپور، روغن ماهی، تخم مرغ، سینه بوقلمون و مرغ اشاره نمود. همچنین به مصرف منابع غذایی دارای ویتامین ب۶، دی، آ، ب۹و ای توصیه شده است که در مواد غذایی مانند جعفری، شلغم، برکلی، فلفل دلمه، سیب زمینیف کاهو، هویج، زیتون، کنجد لوبیا سبز، خیار، پرتقال، شاتوت، انبه و آواکادو موجود است.

تهیه و تالیف: باموسپیدان

لطفا نظر خود را بنویسید

جستجو

Generic filters

دسته بندی ها

تبلیغات

آگهی های ویژه

تماس با مسئول آگهی

  • تیک را بزنید تا از ارسال پیغام های بیهوده جلوگیری شود!
بالا