تبلیغات بالا پایین آگهی ها
ورزش سالمندان در منزل

ورزش سالمندان در منزل

نمودار این مقاله

محبوبیت مقاله ۸۰%
بار تخصصی ۴۰%
اهمیت برای سالمند ۱۰۰%

زمان تقریبی مطالعه این مقاله ۲ دقیقه

ورزش سالمندان در منزل

ورزش سالمندان در منزل

 

سلامت جسم و روحی در دروان سالمند دو هدف پر اهمیت است که این مهم، از طریق ورزش و تغییر سبک زندگی انجام می گیرد. پدیده سالمندی نتیجه سیر طبیعی زمان است که موجب تغییرات فیزیولوژیکی و روانی می شود. در نتیجه بیمارهای قلبی و عروقی، تنفسی، دیابت، فشار خون و افسردگی در این دوره بیشتر شیوع دارد.

برخی بر این باورند که برای ورزش کردن، حتماً باید به باشگاه های ورزشی بروند و تمرینات سخت انجام دهند. این باور غلطی است که افراد سالمندی که توان بیرون رفتن از خانه را ندارند، می توانند حرکت های ورزشی ساده را در منزل انجام دهند. در این مقاله قصد داریم در مورد چند ورزش مخصوص سالمندان توضیح دهیم.

یکی از حرکات ورزشی که به تقویت عضلات مرکز بدن، پا و باسن کمک می کند، به وسیله ی دیوار انجام می شود و در این روش فرد سالمند در وضعیت بی حرکت، به طوری که ۳۰ تا ۳۷ سانتیمتر از دیوار فاصله داشته باشد، مقابل دیوار می ایستد، پاها را جفت می کند و دستها را به صورت صاف و متناسب با عرض شانه بر روی دیوار قرار می دهد. سپس با خم کردن آرنج ها و هل دادن دیوار، خود را به دیوار نزدیک می کند و سپس با صاف کردن آرنج ها به حالت اولیه بر می گردد. این حرکت ورزشی را می توان با باند کشی نیز انجام داد و این ورزش به هل دادن دیوار معروف است. ورزش صبحگاهی برای سالمندان مفید است.

از تمرینات قدرتی دیگر که سالمندان می توانند در منزل انجام دهند، تقویت عضلات شکم است برای انجام این فعالیت ورزشی کافی است، در حالی که یک نفس عمیق می کشید، ماهیچه های شکم خود را سفت کنید. در این موقعیت به اندازه سه نفس نگه دارید و سپس آزاد کنید. این حرکت را ۱۰ بار تکرار کنید.

این یکی از تمرینات مفید برای سالمندان است که در خانه انجام می شود و به کشش پشت و شانه کمک می کند. بازوی راست را خم کنید و بلند کنید تا آرنج در سطح قفسه سینه قرار گیرد و مشت در نزدیکی شانه چپ باشد. دست چپ را روی آرنج راست قرار دهید و آرام بازوی راست را روی سینه قرار دهید. در این موقعیت ۲۰-۳۰ ثانیه نگه دارید و با بازوی مخالف نیز تکرار کنید.

لطفا نظر خود را بنویسید

جستجو

Generic filters

دسته بندی ها

تبلیغات

آگهی های ویژه

تماس با مسئول آگهی

  • تیک را بزنید تا از ارسال پیغام های بیهوده جلوگیری شود!
بالا