تبلیغات بالا پایین آگهی ها
عوارض جانبی واکسن کرونا

عوارض جانبی واکسن کرونا

عوارض جانبی واکسن کرونا

عوارض جانبی واکسن کرونا

واکسن کرونا و واکسیناسیون افراد، کمک می کند تا خطر ابتلا به بیماری کرونا از بین برود. تزریق واکسن ممکن است در برخی افراد با عوارض جانبی همراه باشد که در توانایی شما بر فعالیت های روزانه تاثیر بگذارد. طی انجام واکسیناسیون کرونا، درصد کمی از افرادی که واکسینه شده اند بدنشان در مقابل واکسن کرونا دچار عوارض شده است. این عوارض معمولاً طی چند روز از بین می رود.

عوارض جانبی معمول

روی بازویی که تزریق انجام شده، ممکن است دچار درد شوید و جای آن سرخ و متورم شود.

در نقاط دیگر بدن نیز ممکن است احساس درد داشته باشید. درد بدن بصورت عضلانی همراه با کمی لرز ممکن است همراه شود. همچنین احساس حالت تهوع، سردرد و تب نیز از موارد شایع است.

نکته: در صورتی که پس از دریافت دوز اول واکسن دچار واکنش آلرژیک شدید، از تزریق دوز دوم موقتاً خودداری کنید و سریعاً با پزشک خود تماس بگیرید و موضوع را با ایشان در میان بگذارید.

نکات مهم برای از بین بردن عوارض جانبی

در خصوص مصرف داروهای بدون نسخه مانند بروفن، ایبوبروفن، ژلوفن، استامینوفن، آسپرین و آنتی هیستامین برای درمان درد و ناراحتی های پس از تزریق واکسن، در صورتی که به این داروها حساسیت ندارید، می توانید برای تسکین مصرف کنید، اما بهتر است ابتدا با پزشک خود مشورت کنید.

قبل از تزریق واکسن از مصرف داروهای ذکر شده خودداری نمائید.

برای کاهش درد و ناراحتی از محل تزریق واکسن، یک پارچه تمیز، خنک و مرطوب را در محل تزریق قرار دهید. همچنین سعی کنید بازوی خود را به آرامی حرکت دهید و سبک ورزش کنید.

برای کاهش درد ناشی از تب به مقدار زیاد مایعات بنوشید و لباس سبک بپوشید.

عوارض دریافت دوز دوم واکسن

عوارض جانبی بعد از تزریق دوز دوم واکسن کرونا ممکن است شدید تر از عوارض تزریق دوز اول باشد. این عوارض نیز مانند عوارض دوز اول به زودی از بین می رود.

در چه مواقعی به دکتر مراجعه کنیم؟

در اکثر موارد، ناراحتی ناشی از درد یا تب، علائم طبیعی هستند که بدن شما را محافظت می کند. در صورتی که قرمزی یا حساسیت محل تزریق بعد از ۲۴ ساعت بدتر شود و یا عوارض بعد از تزریق بمدت طولانی تر از حالت عادی ادامه داشت با پزشک تماس بگیرید.

همچنین در صورتی که بعد از تزریق دچار عوارض آلرژیک شدید بلافاصله پزشک خود را در جریان قرار دهید تا از ادامه عوارض جلوگیری شود.

به یاد داشته باشید

عوارض جانبی تزریق واکسن کرونا ممکن است در فعالیت های روزانه شما اختلال ایجاد کند، اما طی مدت کوتاهی از بین می روند.

بعد از تزریق واکسن باید به محافظت از خود در برابر ویروس کرونا ادامه دهید. چرا که تا زمان اتمام واکسیناسیون کلی، امکان ابتلا به کرونا تا حد بسیار کمی وجود دارد.

باموسپیدان

لطفا نظر خود را بنویسید

جستجو

Generic filters

دسته بندی ها

تبلیغات

آگهی های ویژه

تماس با مسئول آگهی

  • تیک را بزنید تا از ارسال پیغام های بیهوده جلوگیری شود!
بالا