تبلیغات بالا پایین آگهی ها
علایم درگیری ریه در بیماری کرونا

علایم درگیری ریه در بیماری کرونا

علایم درگیری ریه در بیماری کرونا

علایم درگیری ریه در بیماری کرونا

هنگام بروز علایم بیماری کرونا بسیاری از مردم به دلیل نگرانی اقدام به انجام آزمایش سی تی اسکن ریه می کنند و اکثراً در روزهای ابتدایی اقدام به این کار می کنند. در صورتی که در روزهای ابتدایی بیماری معمولاً درگیری ریه وجود ندارد و اگر هم وجود داشته باشد بسیار خفیف می باشد.

با ورود نوع های جدید ویروس کرونا مانند ویروس های دلتا و آلفا، سیر بالینی دچار تغییر شده است اما به این معنی نیست که درگیری ریه تغییر محسوسی در روزهای ابتدایی بیماری داشته باشد.

درگیری ریه معمولاً در هفته دوم بیماری با علایمی همراه است که نیاز به انجام تست اسکن ریه را می طلبد. یکی از این علایم موقعی است که بیمار تب می کند و روند کاهشی تب طولانی می شود یا ممکن است این تب با مصرف قرص هایی نظیر استامینوفن قطع شود ولی دوباره تب برگردد.

یکی دیگر از این علایم تنگی نفس شدید و سرفه های پیشرفته می باشد که با مصرف داروهای تجویز شده، تغییری ایجاد نشود. همچنین ممکن است فرد مبتلا به کرونا دچار ضعف شدیدی شود که این ضعف برطرف نمی شود و شدت پیدا می کند. در اینصورت با تشخیص پزشک، بیمار می تواند اقدام به انجام اسکن ریه نماید.

در برخی موارد بدلیل نگرانی بالای بیمار از درگیری ریه، برخی بیماران اقدام به اسکن های متوالی می نمایند. انجام تعداد زیاد این آزمایش به دلیل دریافت پرتوها هنگام اسکن ممکن است شخص آسیب ببیند. پس حتماً در صورت بروز علایم ذکر شده، با نظر پزشک اقدام به اسکن ریه نمایید.

باموسپیدان

لطفا نظر خود را بنویسید

جستجو

Generic filters

دسته بندی ها

تبلیغات

آگهی های ویژه

تماس با مسئول آگهی

  • تیک را بزنید تا از ارسال پیغام های بیهوده جلوگیری شود!
بالا