تبلیغات بالا پایین آگهی ها
عشق در سالمندان

عشق در سالمندان

نمودار این مقاله

محبوبیت مقاله ۶۰%
بار تخصصی ۱۰%
اهمیت برای سالمند ۱۰۰%

زمان تقریبی مطالعه این مقاله ۲ دقیقه

عشق در سالمندان

عشق در سالمندان و نیازهای عاطفی آن ها

عشق در هر دورانی جذابیت دارد و امید به زندگی و هیجان را در فرد افزایش می دهد و باعث می شود که جرات انجام کارهای فوق العاده را پیدا کند. عشق بیشتر در دوران جوانی و سالمندی رخ می دهد. در دوران سالمندی به دلیل اینکه افراد وقت آزاد بیشتر دارند و از دغدغه های دوران میانسالی فارق شده اند، وقت بیشتری برای ابراز عشقشان به همسر خود دارند. نیاز به عشق، محبت کردن و محبت دیدن و داشتن همدم در سالمند جز نیازهای اصلی آدمی است.

ازدواج سالمند

در نتیجه سالمندانی که تنها هستند و همسر خود را از دست داه اند نیاز به عشق و همدم دارند. اما در برخی خانواده ها دیدگاه اشتباهی  نسبت به عشق سالمندان وجود دارد و برخی معتقد هستند که عشق در دوران سالمندی موجب بی آبروی است. در صورتی که ازدواج در این دوران کمک می کند تا فرد سالمند انگیزه بیشتری برای زندگی پیدا کند و با امید و اعتماد به نفس به زندگی خود ادامه بدهد.

یکی دیگر از محاسن ازدواج سالمندان، تشویق و از بین رفتن ترس از ازدواج در جوانان است. بسیار از جوانان از ازدواج سرباز می زنند، زیرا از هزینه های ازدواج می ترسند. اما وقتی فرد سالمند را در خانواده خود می بینند که ازدواج کرده و با عشق و محبت در کنار همسر خود زندگی می کند و احساس شادی می کند، اعتماد به نفس آنها بیشتر می شود و دیدگاهش نسبت به ازدواج تغییر می کند.

نیاز به عشق و محبت

نیاز به عشق و محبت نیازی است باید به تامین آن توجه کرد. ممکن است خود فرد سالمند از ازدواج سرباز بزند و یا به هر دلیل موافق ازدواج مجدد نباشد. در این صورت می توان این نیاز را از طریق فرزندان، نوه ها و دوستان نزدیک تامین کرد. عشق در سالمندان بیشتر معنای یک همراه و همدم را دارد و تاثیر آن موجب درک متقابل از احساسات و وضعیت افراد می گردد.

لطفا نظر خود را بنویسید

جستجو

Generic filters

دسته بندی ها

تبلیغات

آگهی های ویژه

تماس با مسئول آگهی

  • تیک را بزنید تا از ارسال پیغام های بیهوده جلوگیری شود!
بالا