تبلیغات بالا پایین آگهی ها
شایع ترین بیماری های چشم

شایع ترین بیماری های چشم

نمودار این مقاله

محبوبیت مقاله ۱۰۰%
بار تخصصی ۱۰%
اهمیت برای سالمند ۱۰۰%

زمان تقریبی مطالعه این مقاله ۱ دقیقه

شایع ترین بیماری های چشم

احتمالا از چهل سالگی به بعد متوجه شده اید که بینایی شما درحال تغییر است. شاید دیگر برای دیدن  اشیا نزدیک، به عینک احتیاج داشته باشید، یا به سختی با تابش خیره کننده نور کنار بیایید و یا در تمایز برخی رنگ ها به مشکل برخورده باشید. این تغییرات، بخشی طبیعی از پروسه پیری است. چنین تغییراتی به تنهایی نمی توانند شما را از لذت یک زندگی فعال و پرانرژی محروم کرده و یا استقلال شما را از بین ببرند.

در واقع، شما می توانید به راحتی یک زندگی فعال و پرانرژی را در سال های طلایی عمر خود تجربه کنید، بی آنکه هرگز دچار افت شدید بینایی شوید. اما با افزایش سن، شما در معرض خطر بالاتری از ابتلا به بیماری های چشمی وابسته به سن قرار می گیرید. این بیماری ها عبارت اند از: دژنراسیون ماکولا وابسته به سن ( AMD )، آب مروارید ، بیماری های چشمی وابسته به دیابت، گلوکوم (آب سیاه) ، کم بینایی و خشکی چشم.

 برای معاینه کامل چشم های خود اقدام کنید

همه افراد در سنین ۵۰ به بالا باید برای چک آپ کامل چشم، به متخصص مراجعه کنند. بسیاری از بیماری های چشمی، نشانه یا علائم هشدار دهنده اولیه ای ندارند، اما یک معاینه جامع می تواند بیماری های چشمی را در مراحل اولیه خود، قبل از کاهش بینایی، تشخیص دهد.

تشخیص زودرس بیماری و درمان آن می تواند به حفظ  بینایی شما کمک کند. حتی اگر شما هیچ مشکلی در بینایی تجربه نکرده اید، بهتر است برای معاینه چشم به متخصص مراجعه کنید تا پزشک، بسته به ریسک فاکتورهای خاص شما، برنامه مراجعه دوره ای شما را مشخص کند.

بیماری ها و اختلالات شایع چشمی وابسته به سن:

  • دژنراسیون ماکولا وابسته به سن  ( AMD )
  • آب مروارید
  • بیماری های چشمی وابسته به دیابت
  • گلوکوم
  • خشکی چشم
  • دید کم

باموسپیدان

لطفا نظر خود را بنویسید

جستجو

Generic filters

دسته بندی ها

تبلیغات

آگهی های ویژه

تماس با مسئول آگهی

  • تیک را بزنید تا از ارسال پیغام های بیهوده جلوگیری شود!
بالا