تبلیغات بالا پایین آگهی ها
سرنوشت مبهم لایحه دائمی شدن همسان سازی

سرنوشت مبهم لایحه دائمی شدن همسان سازی

سرنوشت مبهم لایحه دائمی شدن همسان سازی

سرنوشت مبهم لایحه دائمی شدن همسان سازی

به گزارش باموسپیدان، پس از کش و قوس های فراوان و اعتراضات گسترده بازنشستگان کشور، طرح همسان سازی حقوق بازنشستگان در سال ۱۴۰۰ اجرا شد تا اعتراضات بازنشستگان کاهش یابد. در صورتی که اجرای همسان سازی به شکل ساده و واقعی صورت نگرفت، بطوری که این طرح برای بازنشستگان کشوری و لشکری به شکل همسان سازی نود درصدی و برای بازنشستگی کارگری، بصورت نامنظم همراه با فرمولاسیون پیچیده اجرا شد که تغییر محسوس و پیشرفتی در زندگی و دخل و خرج بازنشستگان نداشت.

این لایحه در هفته های آخرین دولت قبلی اجرا شد اما با تغییر دولت و شروع کار کابینه دولت سیزدهم، نمایندگان و مدیران بودجه ای که انجام این لایحه را افتخار خود می دانستند بیکباره تغییر موضع داده و با همسان سازی حقوق مخالفت کردند. دلایل اعلام شده آن ها برای دائمی نشدن همسان سازی حقوق بازنشستگان، از ایجاد تورم گرفته تا نابسامانی و تنزل اقتصادی کشور، و وجود راه های دیگری برای بهبود معاش بازشستگان است که همچنان در حد شعار و بدون برنامه عملی می باشد.

متاسفانه دولت حاضر به اجرای ماده ۴۱ قانون کار و ۹۶ قانون تامین اجتماعی برای افزایش مستمری بازنشستگان و حقوق شاغلان به اندازه خط فقر نیست و بدهی خود را به صندوق تامین اجتماعی پرداخت نمی کند. همچنین نمایندگان مجلس هیچ عزم و اراده ای در بهبود معاش بازنشستگان و کارگران ندارند و در پس گذر روزها و ماه ها این مردم هستند که چشم امید به نمایندگان مجلس دارند تا حداقل این متناسب سازی نصفه و نیمه، به کلی متوقف نشود.

در این آشفته بازار گرانی و عدم تطابق دخل و خرج مردم بطوری که حقوق ۴ میلیونی مستمری ماهانه بابت اجاره خانه و مایحتاج اولیه زندگی می رود و چیزی برای سپری کردن روزهای باقیمانده ماه نمی ماند، باید دید زندگی و رفاه مردم مخصوصاً قشر مستمری بگیر، کی اهمیت پیدا می کند!

باموسپیدان

لطفا نظر خود را بنویسید

جستجو

Generic filters

دسته بندی ها

تبلیغات

آگهی های ویژه

تماس با مسئول آگهی

  • تیک را بزنید تا از ارسال پیغام های بیهوده جلوگیری شود!
بالا