تبلیغات بالا پایین آگهی ها
رژیم غذایی برای تناسب اندام

رژیم غذایی برای تناسب اندام

نمودار این مقاله

محبوبیت مقاله ۱۰۰%
بار تخصصی ۴۰%
اهمیت برای سالمند ۱۰۰%

زمان تقریبی مطالعه این مقاله ۲ دقیقه

رژیم غذایی برای تناسب اندام

رژیم غذایی برای تناسب اندام

رژیم غذای برای تناسب اندام، در هر جامعه ای از اهمیت زیاد برخوردار است. همچنین شاهد هستیم که در جوامع مختلف هزینه زیاد برای رسیدن به تناسب اندام می شود که این مهم تنها از راه رژیم غذایی مناسب حاصل می شود. طبق نظر دکتر سوئو از وضعیت تغذیه خود اطمینان کامل حاصل کنید و از تمام مواد از جمله پروتئین، چربی و کربو هیدرات در رژیم خود استفاده کنید. استفاده از پروتئین به بافت عضلات کمک زیاد می کند و اهمیت ندادن به عضلات یکی از دلایلی است که حدود ۴۵ درصد افراد بزرگسال که بالا ۴۰ سال سن دارند با بالا رفتن سن عضلات خود را از دست می دهند.

نرمش های مفید

برای رسیدن به اندام مناسب، رژیم غذایی سالم روزانه و تحرک دو عامل مهم است این دو عامل در تغذیه ورزشکاران نیز از اصول مهم است و یکی حرکت ورزشی که به تقویت عضلات مورب داخلی و خارجی کمک می کند این است که سرپا بایستید. پاها را کمی از هم باز کنید و وزنه در دست بگیرید. درحالی که نفس را بیرون می‌دهید، کمی به پهلوی چپ خم شوید و درحالی که دوباره نفس می‌کشید، به حالت اول برگردید. بعد از ۱۵ مرتبه تکرار ۳۰ تا ۶۰ ثانیه استراحت کنید. سپس تمرین را با پهلوی راست بدن آغاز کنید.

از دیگر از عوامل تاثیر گذار در تناسب اندام برنامه غذایی مناسب و آهسته غذاخوردن است. محققان بیش از ۴۰۰۰ مرد با وزن میانسال را مورد برسی قرار دادند و از آنها پرسیدند چگونه غذا می خورند. پاسخ آنها این بود که خیلی سریع غذا می خورند و از ۲۰ سالگی دچار اضافه وزن شده بودند. استفاده از نان سبوسدار هم ما را در رسیدن به اندام مناسب کمک می کند.

مواد غذایی مهم

دکتر محمدحسین عزیزی، متخصص صنایع غذایی و عضو هیأت علمی دانشگاه تربیت مدرس به جام‌جم می‌گوید: استفاده از سبوس غلاتی چون گندم، جو، چاودار و جوی دوسر در انواع نان‌های سبوس‌دار بر ارزش تغذیه‌ای نان می‌افزاید و در میان انواع غلات، نان‌های حاوی سبوس جو و جوی دوسر به دلیل دارا بودن مواد مغذی مضاعف همچون ویتامین‌های گروه B و به دلیل دارا بودن بتاگلوکان (یک ترکیب فیبری موثر و قوی) در اولویت مصرف قرار دارند. و در نتیجه برای رسیدن به اندامی مناسب به ما کمک می کند.

در نظر داشته باشید برای رسیدن به اندامی مناسب باید از همه مواد غذایی به مقدار نیاز بدن استفاده شود و نیاید هیچ یک از گروه ها غذایی از هرم غذایی ما حذف شود.

باموسپیدان

لطفا نظر خود را بنویسید

جستجو

Generic filters

دسته بندی ها

تبلیغات

آگهی های ویژه

تماس با مسئول آگهی

  • تیک را بزنید تا از ارسال پیغام های بیهوده جلوگیری شود!
بالا