تبلیغات بالا پایین آگهی ها
رفتار با سالمندان

رفتار با سالمندان

نمودار این مقاله

محبوبیت مقاله ۱۰۰%
بار تخصصی ۱۰%
اهمیت برای سالمند ۶۰%

زمان تقریبی مطالعه این مقاله ۱ دقیقه

رفتار با سالمندان

خانواده سالمندان

سالمندان در فرهنگ ایران از جایگاه ویژه ای برخوردارند و احترام گذاشتن به آنها در هر شرایطی واجب است. افراد سالمند معمولاً زود رنج می شوند. اجاز دهید سالمند شما بدخلقی اش را بکند اما شما صبور باشید و سعه صدر را تمرین کنید. چون معمولاً افراد سالمند تجربه های زیاد در زمینه ها مختلف دارند تمایل دارند تجربیاتشان را به شما گوش زد کنند. بهتر است به نصیحت های آنها توجه کنید. توجه و اهمیت به صحبت های سالمندان از نیازهای اساسی در این دوران است.

رفتار با سالمندان

در دوران سالمندی افراد با تنهایی و چالش های زیادی رو به رو هستند. بنابراین استرس زیادی دارند و ما باید به کاهش استرس در آنها کمک کنیم. اگر احساس کردید که سالمند شما دچار استرس و تشویش شده بهتر است ابتدا علت استرس را پیدا کنیم و برای حل موضوع استرس راه حلی مناسب پیدا کنیم.

خاطرات گذشته برای افراد سالمند از اهمیت زیادی برخوردار است که مرور این خاطرات حس توانمندی را در سالمندان تقویت می کند. به همین علت شوخی با خاطرات گذشته سالمندان ممنوع است. از آنجا که این خاطرات برای سالمندان کارنامه افتخاراتشان است. شوخی با گذشته ممکن است آن ها را ناراحت کند و به فرد سالمند آسیب روحی بزند.

اگر رفتار ما احساس ترحم را به سالمندان القاء کند، رفتار ما ناخوشایند است. بهتر است ترحم و احترام  را اشتباه نگیریم. معمولاً سالمندان هوش اجتماعی و هیجانی بیشتری در برابر جوان تر ها دارند به همین جهت بهتر است به رفتار خود در مقابل سالمندان توجه کنیم.

یکی از اموری که به بهبود کیفیت زندگی سالمندان کمک می کند توجه و اهمیت به آنها است غفلت و بی توجهی به سالمندان اثرات زیانباری مانند افسردگی و بیماری های جسمی مزمن دارد.

باموسپیدان

لطفا نظر خود را بنویسید

جستجو

Generic filters

دسته بندی ها

تبلیغات

آگهی های ویژه

تماس با مسئول آگهی

  • تیک را بزنید تا از ارسال پیغام های بیهوده جلوگیری شود!
بالا