تبلیغات بالا پایین آگهی ها
دردهای مفصلی – چرا ها و چگونگی ها

دردهای مفصلی – چرا ها و چگونگی ها

نمودار این مقاله

محبوبیت مقاله ۱۰۰%
بار تخصصی ۱۰%
اهمیت برای سالمند ۱۰۰%

زمان تقریبی مطالعه این مقاله ۱ دقیقه

دردهای مفصلی - چرا ها و چگونگی ها

متأسفانه باید گفت که امروزه ابتلا به بیماری های مرتبط با مفاصل بسیار شیوع پیدا کرده است. چیزی که این وضعیت را بدتر می کند این است که عوامل زیادی هستند که در درد ها و بیماری های مفصلی مؤثر هستند و در ایجاد آن نقش دارند.

مثلاً درد مفصلی که شما تجربه می کنید ممکن است به خاطر آسیب دیدگی رباط ها، تاندون ها، عضلات، عصب ها، بورس، استخوان ها و یا حتی آسیب دیدگی خود مفصل باشد.

گاهی اوقات هم مشکلات جزئی تر مثل از بین رفتن لایه محافظ مفصل است که باعث درد می شود. هر کدام از این آسیب دیدگی ها هم خود انواع مختلفی دارند و درمان آن ها با یکدیگر متفاوت است.

 به گزارش باموسپیدان، جهت کاهش دردهای مفصلی این ۵ توصیه می توانند بسیار موثر باشند :

فعالیت بدنی داشته باشید: هوای سرد باعث سفت و خشک شدن عضلات و مفاصل شده و منجر به ناتوانی افراد در ورزش کردن می‌شود. همین امر باعث می‌شود تا افراد تصور کنند که ورزش کردن درد مفاصل را افزایش می‌دهد.

بدن خود را گرم نگه دارید: گرمای خون به تحمل درد کمک می‌کند؛ بنابراین در زمستان بیماران باید گرم بمانند. وان آب گرم، پوشیدن جوراب و دستکش می‌توانند به تسکین درد کمک کنند.

وزن‌تان را کاهش دهید: در صورت کاهش وزن، فشار روی زانو‌ها و استخوان لگن کاهش می‌یابد و در نتیجه فشار کمتری نیز به مفاصل وارد می‌شود.

معجزه ماساژ را فراموش نکنید: ماساژ درمانی یک‌بار در هفته و دست‌کم به مدت هشت هفته می‌تواند به آرامش عضلات کمک کند.

آب کافی بنوشید: نوشیدن آب زیاد در طول زمستان برای همه افراد ضروری است. مردم اغلب فکر می‌کنند که نوشیدن آب کافی فقط در تابستان ضروری است و این در حالی است که بدن انسان به دلیل هوای خشک زمستان‌ها به رطوبت بیشتری نیاز دارد. همچنین نوشیدن یک فنجان چای گرم یا خوردن یک کاسه سوپ نیز می‌تواند به همان اندازه مفید و موثر باشد.

نوشیدن هشت لیوان آب در طول روز بهترین درمان برای کاهش درد در فصل سرما است.

باموسپیدان

لطفا نظر خود را بنویسید

جستجو

Generic filters

دسته بندی ها

تبلیغات

آگهی های ویژه

تماس با مسئول آگهی

  • تیک را بزنید تا از ارسال پیغام های بیهوده جلوگیری شود!
بالا