تبلیغات بالا پایین آگهی ها
جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان

جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان

جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان | مبلغ دریافتی حداقل‌بگیران اعلام شد

مدیرکل امور مستمری‌های سازمان تامین اجتماعی با تشریح جزئیات و نحوه محاسبه افزایش حقوق بازنشستگان این سازمان، مبلغ دریافتی حداقل‌بگیران را نیز اعلام کرد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، ناهید حیدری مدیرکل امور مستمری‌های سازمان تامین اجتماعی اظهار کرد: سازمان تامین اجتماعی به منظور ارتقای سطح معیشت مستمری‌بگیران و وفق بند «ب» ماده ۱۲ قانون برنامه ششم توسعه، متناسب‌سازی حقوق را در دستور کار خودش قرار داد.
وی افزود: پس از تامین بار مالی اجرای این طرح بزرگ که آن هم وفق بند ۳ ماده ۷ قانون برنامه ششم توسعه و پرداخت بخشی از مطالبات تامین اجتماعی از دولت بود، بررسی و جمع‌بندی سناریوهای مختلف برای متناسب‌سازی آغاز و کارگروه‌های متعددی تشکیل شد و خروجی آن تعیین نحوه افزایش و متناسب‌سازی حقوق بود.
مدیرکل امور مستمری‌های سازمان تامین اجتماعی ادامه داد: بر این اساس، میزان این افزایش بر اساس ۲ شاخص سابقه پرداخت حق بیمه و ضریب دستمزد مستمری در زمان برقراری مستمری تعیین می‌شود. ضریب دستمزد مستمری تابعی از میزان مستمری استحقاقی بر حداقل دستمزد زمان برقراری مستمری‌هاست.
حیدری افزود: به این محاسبات، ضریب ترغیب را هم اضافه کردیم زیرا کلیه مبادلات و تعهدات در صندوق‌های بیمه‌ای تابع ۲ شاخص است؛ یکی میزان پرداخت حق بیمه و دیگری سنوات پرداخت حق بیمه. لذا برای آنها که با سقف سوابقی و یا حق بیمه ما به جمع بازنشستگان پیوستند به عنوان ضریب ترغیب یک محاسبات خاص دیگری انجام دادیم و رقمی را هم علاوه بر فرمول یاد شده برای آنها که بالای ۲۵ سال سابقه تا ۳۵ سال سابقه داشتند، افزودیم.
وی با بیان اینکه خروجی متناسب‌سازی به این شکل شد که حقوق حداقل‌بگیران با ۳۵ سال سابقه که میزان مستمری‌شان در اسفند ۹۸ بالغ بر یک میلیون و ۶۷۰ هزار تومان بوده به ۳ میلیون تومان می‌رسد و رشد ۸۰ درصدی پیدا می کند، گفت: حقوق آن دسته از مستمری‌بگیران حداقلی‌بگیر که ۳۰ سال سابقه داشته و در اسفند ۹۸ حقوقشان حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بوده نیز به ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان می‌رسد.
منبع: همشهری آنلاین

لطفا نظر خود را بنویسید

جستجو

Generic filters

دسته بندی ها

تبلیغات

آگهی های ویژه

تماس با مسئول آگهی

  • تیک را بزنید تا از ارسال پیغام های بیهوده جلوگیری شود!
بالا