تبلیغات بالا پایین آگهی ها
تفسیر جواب PCR

تفسیر جواب PCR

نمودار این مقاله

محبوبیت مقاله ۱۰۰%
بار تخصصی ۸۰%
اهمیت برای سالمند ۱۰۰%

زمان تقریبی مطالعه این مقاله ۱ دقیقه

تفسیر جواب PCR

تفسیر جواب PCR

اعداد و پارامترهایی در جواب آزمایش PCR وجود دارد که نشان دهنده ابتلای فرد به ویروس کرونا است.

پارامتر CT یا Cycle Threshold با عدد مشخص می شود که مقدار ویروس را نشان می دهد. در آزمایش به روش PCR ماده ژنتیکی ویروس از نوع DNA مورد بررسی قرار می گیرد. در تشخیص ویروس هایی مانند ویروس کرونا از روش RT-PCR استفاده می شود که ماده ژنتیکی از نوع RNA را مورد بررسی قرار می دهد.

نمونه گیری در این روش آزمایشگاهی از انتهای حلق و بینی انجام می شود و نمونه دریافتی در ترانسپورت که یک لوله خاص است به آزمایشگاه منتقل می گردد. آزمایشگاه ماده ژنتیکی را در شرایط و مراحل خاصی از نمونه استخراج می کند و توسط دستگاه و انجام واکنش های زنجیره وار، ماده ژنتیکی ویروس را تکثیر می کنند تا قابل تشخیص باشد. هر بار این واکنش انجام شود یک سیکل شمارش می شود. هر چقدر ماده ژنتیکی سریع تر به نقطه تشخیص دستگاه برسد، مقدار ویروس در بدن بیشتر است.

عدد ۴۰ در سیکل یا CT ، حد مرز تشخیص ابتلا به ویروس کرونا می باشد. یعنی عدد کمتر از ۴۰ تست کرونا مثبت می باشد و فرد مبتلا به ویروس کرونا و می باشد و عامل انتقال نیز می باشد.

همچنین عدد پایین تر از ۲۲ نشان دهنده مقدار بالای ویروس کرونا در بدن است که در نتیجه بهبود فرد دیرتر و سخت تر انجام می شود.

عدد بالای ۴۰ تا ۴۵ نشان دهنده پاسخ منفی به تست کرونا می باشد و فرد درگیر ویروس کرونا نمی باشد.

در صورتی که عدد CT آزمایش شما پایین تر از ۴۰ باشد نیاز است تا به سرعت به پزشک مراجعه نمائید تا از پیشرفت بیماری جلوگیری شود.

باموسپیدان

لطفا نظر خود را بنویسید

جستجو

Generic filters

دسته بندی ها

تبلیغات

آگهی های ویژه

تماس با مسئول آگهی

  • تیک را بزنید تا از ارسال پیغام های بیهوده جلوگیری شود!
بالا