تبلیغات بالا پایین آگهی ها
تغذیه مناسب برای کبد چرب

تغذیه مناسب برای کبد چرب

نمودار این مقاله

محبوبیت مقاله ۷۰%
بار تخصصی ۲۱%
اهمیت برای سالمند ۹۰%

زمان تقریبی مطالعه این مقاله ۲ دقیقه

تغذیه مناسب برای کبد چرب

تغذیه مناسب برای کبد چرب

 

بیماری کبد چرب به‌دلیل انباشته شدن چربی در سلول‌های کبد بوجود می‌آید. کبد یکی از مهمترین اعضا در بدن است که وظیفه آن تصفیه و پالایش هرچیزی که ما می خوریم و می آشامیم است. اگر کبد در بدن ما وجود نداشته باشد، آلاینده های هوا، مخدرات و تمام داروهایی که مصرف می کنیم برای همیشه در بدنمان باقی می ماند.

تغذیه مناسب برای کبد چرب از اهمیت زیاد برخوردار است. در صورتی که میزان چربی در کبد ۵ تا ۱۰ درصد وزن کبد شود، فرد دچار بیماری کبد چرب است و این بیماری به دو دسته کبد چرب الکلی و کبد چرب غیر الکلی تقسیم می شود. که در دسته اول مصرف بیش از حد الکل باعث به وجود آمدن  این بیماری می شود و در دسته دوم بیماری های پیش زمینه ای مانند چربی خون، بیماری فشار خون، دیابت نوع ۲، هپاتیت ویروسی، کاهش وزن سریع و سوءتغذیه باعث ایجا کبد چرب در فرد می شود.

هنوز درمان قطعی برای این بیماری پیدا نشده، اما می توان با یک برنامه غذایی مناسب برای کبد چرب و تغییر سبک زندگی، به درمان کبد چرب کمک کنیم. بیمارانی که کبد چرب الکی دارند به هیچ عنوان نباید الکل مصرف کنند. از مصرف کربوهیدارت (نان، برنج، ذرت) خودداری کنید. در صورت نیاز می توانید از نان تازه و برنج قهوه ای به جایی برنج سفید استفاده کنید.

همچنین آووکادو، میوه بسیار مفیدی برای از بین بردن سلول های چربی جمع شده در کبد است و به بهبود عملکرد کبد کمک می کند. اگر به کبد چرب مبتلا هستید، بهتر است این میوه را در سبد غذایی خود قرار دهید.

سیب سبز میوه مفید دیگری است که دارای مواد معدنی است و به دفع فلزات سنگین کمک می کند و سبب پاک سازی کبد می شود. توصیه می شود سیب را با پوست میل کنید، که در بهبود کبد چرب تاثیر زیادی دارد.

ماهی های چرب مانند ماهی سالمون، ساردین، تونا و قزل آلا منبع امگا ۳  هستند. امگا سبب کاهش سطح چربی و تورم کبد می شود.

لطفا نظر خود را بنویسید

جستجو

Generic filters

دسته بندی ها

تبلیغات

آگهی های ویژه

تماس با مسئول آگهی

  • تیک را بزنید تا از ارسال پیغام های بیهوده جلوگیری شود!
بالا