تبلیغات بالا پایین آگهی ها
تاثیر قرقره آب نمک در مهار کرونا

تاثیر قرقره آب نمک در مهار کرونا

نمودار این مقاله

محبوبیت مقاله ۱۰۰%
بار تخصصی ۱۰%
اهمیت برای سالمند ۱۰۰%

زمان تقریبی مطالعه این مقاله ۱ دقیقه

تاثیر قرقره آب نمک در مهار کرونا

قرقره آب نمک یک روش قدیمی است که قرنهاست جهت کاهش علائم برخی بیماری های ویروسی استفاده شود. البته اثر آن در پیشگیری و درمان هنوز به اثبات نرسیده و تایید هم نشده است.

اخیرا مطالعه ای در هنگ کنگ نشان داده است که بیماران کرونایی درهفته اول پس از ابتلا (به ویژه در روز ۴) دارای لود ویروسی زیادی در بزاق و حلق خود هستند و لود ویروسی بیشتر در این ناحیه می تواند به انتقال بیشتر بیماری نیز منتهی شود.

همچنین افرادی که به نوع شدیدتری از ویروس مبتلا هستند، اغلب لود بیشتری از ویروس را دارا هستند؛ درنتیجه کم کردن لود ویروس در ناحیه حلق بسیار اهمیت دارد و قرقره آب نمک که از قدیم به عنوان یک روش درمانی در بیماری هایی از قبیل سرماخوردگی شناخته شده است، ممکن است به طور بالقوه در کنترل همه گیری کرونا و کاهش علائم مبتلایان مفید باشد.

خواص قرقره کردن آب نمک

قرقره آب نمک سه بار در روز، می تواند به طور قابل توجهی (حدود ۳۶%) عفونت را در دستگاه تنفسی فوقانی کاهش دهد و حتی مشخص شده است که قرقره آب نمک ممکن است مدت زمان بیماری را حدود ۲ روز (۹/۱ روز) کاهش دهد. به عبارتی کلر موجود در آب نمک ممکن است از تولیدمثل ویروس جلوگیری کند و اثرات ضدویروسی از خود نشان دهد.

البته توجه داشته باشید که قرقره آب نمک با وجود اینکه می تواند لود ویروسی را در دستگاه تنفسی کاهش دهد، باعث ریشه کردن ویروس در این محل نخواهد شد. در ارتباط با اثر آب نمک بر پیشگیری از کرونا نیز باید بگوییم که تاکنون هیچ شواهدی وجود ندارد که نشان دهد آب نمک می تواند در این مورد تاثیرگذار باشد .

نکته: با توجه به اینکه قرقره کردن ضرر خاصی ندارد و حتی نشان داده شده می تواند مفید هم باشد، توصیه میکنیم که این کار را در طول دوران پاندمی کرونا فراموش نکنید.

باموسپیدان

لطفا نظر خود را بنویسید

جستجو

Generic filters

دسته بندی ها

تبلیغات

آگهی های ویژه

تماس با مسئول آگهی

  • تیک را بزنید تا از ارسال پیغام های بیهوده جلوگیری شود!
بالا