تبلیغات بالا پایین آگهی ها
افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی بلاتکلیف ماند

افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی بلاتکلیف ماند

افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی بلاتکلیف ماند

افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی بلاتکلیف ماند

به گزارش باموسپیدان مطابق با اعلام جمعی از بازنشستگان تامین اجتماعی که فیش مستمری خود را در فروردین ماه دریافت کرده اند مشخص شد که مستمری آن ها بر اساس آخرین حکم حقوقی سال ۱۴۰۰ صادر شده است.

بنابراین فیش حقوقی بازنشستگان تامین اجتماعی در سال جدید بروزرسانی نشده و افزایش حقوق ها در آن لحاظ نشده است.

محاسبه مستمری فروردین ۱۴۰۱

فیش حقوقی بازنشستگان تامین اجتماعی بر اساس اعمال افزایش مطابق با ماده ۹۶ و متناسب سازی ۱۴۰۰ صادر شده است و بنظر می رسد سازمان تامین اجتماعی هنوز آمادگی لازم جهت افزایش حقوق مستمری بگیران خود را ندارد. ابن در حالی است که سازمان تامین اجتماعی می بایست از ابتدای سال ۱۴۰۱ و بر اساس بخشنامه مزدی شورای عالی کار برای سال ۱۴۰۱، افزایش ۵۷ درصدی دستمزدهای حداقل بگیران و ۳۸ درصد به اضافه ۵۱۵ هزار تومان برای سایر سطوح را بر روی مستمری ها اعمال می کرد.

افزایش حقوق مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی و هر نهاد دیگری در ابتدای هر سال، ابتدایی ترین حقی است که به بازنشستگان اعطا می شود. افزایش مزد و مزایای ناشی از آن و تصویب افزایش مستمری، چهارچوبی است که در هر صورت باید رعایت شود.

افزایش مستمری با توجه به الزام ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی

ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی می گوید، سازمان مکلف است میزان کلیه مستمری‌های بازنشستگی، از کارافتادگی کلی و مجموع مستمری بازماندگان را در فواصل زمانی که حداکثر از سالی یکبار کمتر نباشد، باتوجه به افزایش‌هزینه زندگی با تصویب هیات وزیران به همان نسبت افزایش دهد.

با توجه به افزایش قیمت ها در ابتدای سال جدید و تامین کالای اساسی با قیمت بیشتر نسبت به سال قبل، بازنشستگان انتظار دارند تا حقوقشان متناسب با تورم افزایش یابد.

نشست روز ۱۴ فروردین ۱۴۰۱ برای تعیین افزایش مستمری

روز چهاردهم فروردین جلسه مشترک کانون عالی کارگران بازنشسته کشور با مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به همراه کارشناسان و معاونان این سازمان در رابطه با افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی برگزار شد، اما به نتیجه نرسید و به بعد موکول شد.

بنظر می رسد قرار است در روزهای آتی مجدداً این نشست برگزار شود و برای افزایش حقوق بازنشستگان تصمیم گیری شود.

باموسپیدان

لطفا نظر خود را بنویسید

جستجو

Generic filters

دسته بندی ها

تبلیغات

آگهی های ویژه

تماس با مسئول آگهی

  • تیک را بزنید تا از ارسال پیغام های بیهوده جلوگیری شود!
بالا