تبلیغات بالا پایین آگهی ها
اساسی ترین نیاز نوجوانی

اساسی ترین نیاز نوجوانی

نمودار این مقاله

محبوبیت مقاله ۶۰%
بار تخصصی ۲۰%
اهمیت برای سالمند ۲۰%

زمان تقریبی مطالعه این مقاله ۲ دقیقه

اساسی ترین نیاز نوجوانی

اساسی ترین نیاز نوجوانی

 

تمام روانشناسان بر این باورند که نیاز به مهر و عاطفه یکی از نیازهای ویژه نوجوانان است که توسط بزرگترها تامین می شود. دیوید پاپ نو، استاد جامعه شناسی دانشگاه رانجرز و مدیر شورای خانواده های آمریکا می نویسد: کودکان زمانی به بهترین وجه، رشد می کنند که از فرصت روابط گرم، صمیمی، پایدار و مستمر با پدر و مادر خود بهرمند باشند. عدم رفع نیازها، خطرات دوران نوجوانی را به همراه دارد.

نوجوانان در این دوران دچار سردرگمی می شوند و به دنبال هویت خود می گردند و به شدت نیاز به پذیرفته شدن توسط گروه ها، دوستان و خانواده را دارد. هر زمان که یک نوجوانان سرشار از عشقی باشد که از سمت خانواده به او رسیده است، احساس شادی می کند و به دنبال تایید شدن به سمت گروه های مختلف کشیده نمی شود.

نقش خانواده

اگر خانواده ها می خواهند به نوجوان خود محبت کنند، باید برای او وقت بگذارند و با دقت به حرف های فرزند نوجوان خود گوش بدهند. روش دیگر که می تواند نشان دهنده عشق شما به نوجوان تان باشد، حمایت کردن از او است. نوجوانی که در محیط گرم، مهرآمیز، تشویق گر و دارای جو عاطفی پرورش یافته است، در دوران جوانی کمتر دچار انحرافات اخلاقی و شخصیتی می شود و همواره شادابی بیشتری دارد.

والدین و نوجوان

والدینی که به پرورش فرزند نوجوان خود اهمیت می دهند، نگرش مثبتی نسبت به نوجوان خود دارند. آنها نکات مثبت در نوجوان خود را مشاهد کرده و برای نوجوان خود بیان می کنند. زیرا همان طور که گفته شده نوجوانان به دنبال پذیرش و تایید از سمت دیگران هستند. در نتیجه خانواده نقش زیادی در سلامت روانی و رشد شخصیت فرزند نوجوان خود دارد.

از دیگر نیازهای یک نوجوان می توان به سلامتی وضعیت جسمانی، مشاهدات معنی‌دار و پیوسته، همدلی و همزبانی و بازگشت به دنیای درون اشاره کرد. در نهایت، روشن نمودن رابطه میان نیازهای اساسی و بهداشت روانی نوجوانان برای آنان و اطرافیان، مرحله پایانی محسوب می‌شود.

لطفا نظر خود را بنویسید

جستجو

Generic filters

دسته بندی ها

تبلیغات

آگهی های ویژه

تماس با مسئول آگهی

  • تیک را بزنید تا از ارسال پیغام های بیهوده جلوگیری شود!
بالا