تبلیغات بالا پایین آگهی ها
ورزش مناسب برای سالمندان

ورزش مناسب برای سالمندان

نمودار این مقاله

محبوبیت مقاله ۹۰%
بار تخصصی ۳۰%
اهمیت برای سالمند ۱۰۰%

زمان تقریبی مطالعه این مقاله ۲ دقیقه

ورزش مناسب برای سالمندان

ورزش مناسب برای سالمندان

 

بدن انسان بدون فعالیت بدنی و ورزش کردن به زودی تحلیل می رود و یکی از عوامل جلوگیری از پیری ورزش کردن است. ورزش  به صورت متداول و دائم کمک می کند تا سالمند از شادابی و سلامت بیشتری برخوردار باشد.

ورزش در دروان سالمندی بسیار مفید است، زیرا باعث تقویت عضلات، تسهیل گردش خون، کاهش تنش و انعطاف‌پذیری بدن می‌شود و همچنین، سیستم قلبی و عروقی را تقویت می‌کند و موجب پیشگیری از پوکی استخوان می گردد.

تحقیقات نشان داده است که حداقل ۱۵ دقیقه ورزش در ۵ روز از هفته برای سالمند مناسب است و باید به صورت منظم و صحیح انجام شود و فرد سالمند قبل از ورزش کردن باید بدن خود را آماده کند. برای گرم کردن نیز بهتر است ۵ دقیقه نرمش های آهسته، مانند پیاده روی انجام دهد وکم کم سرعت خود را بیشتر کند. همچنین ورزش صبحگاهی برای سالمندان از اهمیت زیادی برخوردار است.

ورزش های مانند شنا، دوچرخه سواری، یوگا، ایروبیک و پیاده روی از ورزش های مفید برای سالمند است. ممکن است سالمند توان انجام ورزش خارج از منزل را نداشته باشد. در این صورت می تواند تمرینات ورزشی ساده و راحت را در خانه انجام دهد. هریک از حرکات ورزشی را ۸ تا ۱۰ مرتبه تکرار کند.

ورزش در سالمندی باید آهسته انجام شود. به طوری که فرد بتواند تعادل خود را حفظ کند. فرد سالمند باید در کنار ورزش های هوازی به ورزش های قدرتی هم بپردازد. برای مثال ورزش ایروبیک، یک ورزش هوازی است که سیستم اسکلتی و عضلات را تقویت می کند و همین طور پیاده روی که یکی از مفیدترین ورزش ها برای سالمندان شناخته شده است. اگر سالمند در هر روز تقریباً ۳۰ دقیقه پیاده روی تند انجام دهد، برای او بسیار سودمند است.

توصیه می شود اگر در هنگام ورزش یا بعد از انجام آن دچار علائمی مانند درد قفسه سینه، احساس فشار در قفسه سینه، تنگی نفس، سرگیجه، تاری دید، نداشتن تعادل، تهوع و استفراغ شدید، فوری به پزشک مراجعه کنید.

لطفا نظر خود را بنویسید

جستجو

Generic filters

دسته بندی ها

تبلیغات

آگهی های ویژه

تماس با مسئول آگهی

  • تیک را بزنید تا از ارسال پیغام های بیهوده جلوگیری شود!
بالا