تبلیغات بالا پایین آگهی ها
ورزش برای گودی کمر

ورزش برای گودی کمر

نمودار این مقاله

محبوبیت مقاله ۱۰۰%
بار تخصصی ۳۰%
اهمیت برای سالمند ۱۰۰%

زمان تقریبی مطالعه این مقاله ۳ دقیقه

ورزش برای گودی کمر

ورزش برای گودی کمر

 

گودی کمر با زاویه ای در حدود ۱۰ درجه در ناحیه پایین کمر کاملاً طبیعی است. هر زمان که این زاویه بیشتر شود لگن فرد به سمت جلو رفته و باعث بیرون زدگی ناحیه شکم می شود که به این حالت گودی کمر گفته می شود. گودی کمر یا  (lordosis) یک اصطلاح پزشکی است و به خمودگی در ناحیه پایین شکم اطلاق می شود.

این عارضه ممکن است در هر سنی در افراد مشاهده شود. گاهی اوقات روش نادرست در نشستن باعث ایجاد گودی کمر می شود و به ستون فقرات ما آسیب وارد می کند که بر هم خوردن انحنای طبیعی در ستون فقرات می تواند علت عمده ی بروز کمر درد باشد.

درمان گودی کمر

برای درمان گودی کمر از روش های مختلف استفاده می شود. فیزیوتراپی، طب سنتی و ورزش از جمله روش های درمانی است. همچنین انجام حرکات پیلاتس برای گودی کمر مناسب است.

سرنا ویلیامز که یکی از محبوب ترین و مطرح ترین ورزشکاران تنیسور زنان می باشد. ایشان معتقد است، علل و عوامل مختلفی از جمله ضعف عضلات جداره شکم، میزان انحنا یا قوس ناحیه کمر افزایش پیدا می کند و همین عامل موجب بروز درد کمر می شود و برای جلوگیری از عارضه گودی کمر، ورزشی را طرح کرده است که به ورزش یا نرمش ویلیامز معروف است و شامل ۶ حرکت است و ما قصد داریم به تشریح آن بپردازیم:

حرکت اول

فرد در حالی که به حالت راحت دراز کشیده و زانوهایش خم است، سعی می کند ضمن منقبض کردن عضلات شکم، لگن خود را کمی بلند نماید، هدف از انجام ورزش اول ویلیامز، تقویت عضلات باسن و کاهش انحنا یا لوردوز کمر است.

ورزش برای گودی کمر تمرین ویلیامز 1

حرکت دوم

فرد در حالی که خوابیده و زانوهایش کمی خم است، سعی می کند با دستهای کشیده به حالت نشسته در آید. هدف از انجام ورزش دوم ویلیامز، تقویت عضلات شکم و کاهش انحنا یا لوردوز کمر است.

ورزش برای گودی کمر تمرین ویلیامز 2

حرکت سوم

فرد در حالت خوابیده، سعی می کند زانوهای خود را تا آنجا که می تواند به طرف سینه حرکت دهد، هدف از انجام ورزش سوم ویلیامز، ایجاد کشش و انعطاف پذیری در عضلات و عناصر اطراف ستون فقرات است.

ورزش برای گودی کمر تمرین ویلیامز 3

حرکت چهارم

فرد در حالی که نشسته است، سعی می کند به طور ملایم دستهایش را به مچ پا برساند، هدف از انجام ورزش چهارم ویلیامز، ایجاد کشش و انعطاف پذیری در عضلات پشت ران ( عضلات همسترینگ) است.

ورزش برای گودی کمر تمرین ویلیامز 4

حرکت پنجم

فرد در حالی که در حالت استارت دو میدانی قرار گرفته است، سعی می کند با متمایل شدن به سمت جلو بر روی پای عقب خود فشار وارد کند. در مرحله بعد ضمن عوض کردن پاها، همین حرکت را برای پای دیگر انجام می دهد. هدف از انجام ورزش پنجم ویلیامز، کاهش انحنا یا قوس کمر است.

ورزش برای گودی کمر تمرین ویلیامز 5

حرکت ششم

فرد در حالی که کنار دیوار ایستاده است، سعی می کند بنشیند. در ضمن می توان این تمرین را با استفاده از یک صندلی انجام داد، یعنی فرد در کنار صندلی قرار میگیرد و به جای اینکه بر روی زمین بنشیند، بر روی صندلی می نشیند. هدف از انجام ورزش ششم ویلیامز، تقویت عضله چهارسر رانی است. همینطور در این تمرین عضلات سرینی تقویت می شوند.

ورزش برای گودی کمر تمرین ویلیامز 6

پیشنهاد می شود در زمان نشستن، کف پا را صاف بر روی زمین قرار دهید، صندلی خود را تنظیم کنید و در صورت نیاز از یک بالشتک کوچک برای پُرکردن فضای خالی پشت کمرتان استفاده کنید.

باموسپیدان

لطفا نظر خود را بنویسید

جستجو

Generic filters

دسته بندی ها

تبلیغات

آگهی های ویژه

تماس با مسئول آگهی

  • تیک را بزنید تا از ارسال پیغام های بیهوده جلوگیری شود!
بالا