تبلیغات بالا پایین آگهی ها
بیماری قند خون

بیماری قند خون

نمودار این مقاله

محبوبیت مقاله ۸۰%
بار تخصصی ۲۰%
اهمیت برای سالمند ۱۰۰%

زمان تقریبی مطالعه این مقاله ۲ دقیقه

بیماری قند خون

بیماری قند خون

 

بیماری قند خون

دیابت چیست و چه علائمی دارد؟

افزایش سطح گلوکز در خون، موجب بیماری قند خون در افراد می شود. دیابت، علائمی دارد که در صورت مشاهده آنها حتما باید به پزشک مراجعه کنیم. اولین علامت قند خون، خستگی زیاد است. البته خستگی ممکن است دلایل دیگر داشته باشد ولی به عنوان یک علامت هشدار دهنده قند خون بالاست که ممکن است با تعرق و تپش قلب همراه باشد. علامت دیگر کاهش وزن است، این کاهش وزن بین یک تا سه کیلو است که به صورت ناگهانی و همراه با خستگی رخ می دهد. احساس تشنگی هم از دیگر علل احتمالی قند خون است که این نشان معمولاً در زمانی که بیماری اوج گرفته است و میزان قند خون در بدن به سه گرم در لیتر رسیده است، خود را نشان می دهد که در این حالت بدن دستور می دهد تا مازاد قند خون دریافتی از ادرار دفع شود. همین امر موجب تشنگی می شود. احساس گرسنگی زیاد، عفونت های ادراری و مشکلات بینایی از دیگر علائمی است که در صورت دارا بودن فرد مشکوک به بیماری قند خون می شود.

پیشگیری از قند خون

یک رژیم غذایی مناسب به شما کمک می کند که از بیماری قند خون پیشگیری کنید و یا اگر مبتلا به آنها هستید با پرهیز، دوز مصرف دارویی خود را کم کنید. کم کردن کربوهیدارت ها یکی از مواردی است در کاهش قند خون به شما کمک می کند. استفاده از مواد غذایی دارای چربی ارگانیک برای افراد دچار دیابت مناسب است. این مواد شامل روغن زیتون، روغن نارگیل، آواکادو است. همچنین در وعده ها غذای از دانه ها، پروتئین ها و چربی ها استفاده کنید. مواد غذایی که فیبر بالا دارند از جذب شکر جلوگیری می کنند. این مواد غذایی شامل میوه ها، سبزیجات و نان سبوس دار است. تغییر عادات غذایی نیز به کاهش قند خون کمک می کند. اگر غذای خود را با آرامی میل کنند این امر موجب می شود مغز به شما فرمان سیر شدن بدهد.

عوارض قند خون

بالا رفتن قند خون در بدن عوارضی دارد که جبران ناپذیر است. مانند: اختلال بینایی و کوری، زخم های پا، عفونت ها و قطع عضو، نارسایی کلیه و دیالیز و حمله قلبی و سکته مغزی. توصیه می شود اگر علائم بیماری را در خود و یا اطرافیان مخصوصاً سالمندان که بیشتر در معرض دیابت هستند مشاهده کردید به پزشک متخصص مراجعه کنید و آزمایش های لازم را انجام دهید.

لطفا نظر خود را بنویسید

جستجو

Generic filters

دسته بندی ها

تبلیغات

آگهی های ویژه

تماس با مسئول آگهی

  • تیک را بزنید تا از ارسال پیغام های بیهوده جلوگیری شود!
بالا