تبلیغات بالا پایین آگهی ها
احساسات در نوجوانی

احساسات در نوجوانی

نمودار این مقاله

محبوبیت مقاله ۲۰%
بار تخصصی ۴۰%
اهمیت برای سالمند ۵۰%

زمان تقریبی مطالعه این مقاله ۱ دقیقه

احساسات در نوجوانی

احساسات در نوجوانی

بلوغ مرحله ای از رشد انسان است که در آن فرد از دوران کودکی به نوجوانی وارد می شود. نوجوانی بخش از زندگی است که گذارا بوده و با یک سری از علائم و ویژگی های جسمی و روانی همراه است. نوجوان در این دوران با بحران و مشکلاتی رو به رو می شود که در حل این مسائل خانواده ها تأثیر زیادی دارند. زمانی که روابط خانوادگی مناسب و مطابق با ارزش های جامعه باشد، زمینه ایجاد انحراف در نوجوان کاهش می یابد.
نوجوانان در این دوران احساس استقلال طلبی و آزادی خواهی دارند که این حس کاملاً طبیعی است و جزء حقوق آنها به حساب می آید، که البته درک این موضوع اغلب برای اطرافیان سخت است. نوجوانان عزیز باید به اطرافیان اجازه دهند تا با مرور زمان ورود آنها را به مرحله نوجوانی درک کنند.
نوجوان به دلیل تمایل ورود به اجتماع و نیاز به دیده شدن، توجه و محبت، به دنبال عضویت در گروه ها و پیدا کردن دوست هستند. نیاز به دوستی و انتخاب دوست مناسب برای نوجوان یکی از مهم ترین بخش های زندگی او است. اگر فرد نوجوان دوست مناسب برای خود پیدا نکند ممکن است دچار انحراف شود و در اینجا خانواده نقش بسزایی ایفا می کند.
در این دوره قدرت تخیل و رویا بافی به شدت دیده می شود. در نتیجه بهتر است نوجوان بیکار و تنها نباشد و وقت خود را با ورزش کردن، رفتن به کلاس موسیقی و نقاشی پر کند. در غیر این صورت ممکن است دچار افسردگی و گوشه گیر شود.
روان شناسان معتقد اند که جامعه نقش مهمی در به سلامت گذراندن این دوره دارد. انرژی نوجوان در این دوران فوق العاده زیاد است و نیاز های جنسی و روانی خیلی زیادی دارند به همین دلیل اگر زمینه مناسب برای تخیله ی این انرژی و نیازها موجود نداشته باشد نوجوان درگیر فشارهای روانی و آزار دهنده می شود.

لطفا نظر خود را بنویسید

جستجو

Generic filters

دسته بندی ها

تبلیغات

آگهی های ویژه

تماس با مسئول آگهی

  • تیک را بزنید تا از ارسال پیغام های بیهوده جلوگیری شود!
بالا