تبلیغات بالا پایین آگهی ها
نیازهای تغذیه سالمندان

نیازهای تغذیه سالمندان

نمودار این مقاله

محبوبیت مقاله ۷۰%
بار تخصصی ۲۰%
اهمیت برای سالمند ۹۶%

زمان تقریبی مطالعه این مقاله ۲ دقیقه

نیازهای تغذیه سالمندان

نیازهای تغذیه سالمندان

 

اهمیت تغذیه

تغذیه در سلامتی و بهبود کیفیت زندگی تاثیرگذار است. یک رژیم غذایی سالم و متعادل به حفظ سلامت روحی و روانی افراد کمک می کند. برنامه غذایی سالم برنامه ای است که همه گروه های غذایی در آن قرار گرفته باشید و تمام ویتامین ها و مواد مغذی مورد نیاز را به بدن ما برساند. میزان کالری مورد نیاز بدن ۲۰۰ کالری است که این میزان به نسبت سن، جنسیت، قد، وزن و فعالیت بدن متفاوت است.

نیاز های تغذیه سالمندان

تغذیه برای سالمندان و کودکان بیشتر از افراد دیگر دارای اهمیت است. تغذیه نامناسب در دوران سالمندی باعث به وجود آمدن بیماری های روحی و جسمی می شود. بنابراین باید به تغذیه سالمندان توجه ویژه داشت. رژیم غذایی سالمندان باید متعادل باشد، همچین خوراکی میل شده باید مواد مغذی لازم را به بدن سالمند برساند. برای اینکه سالمند شادتری داشته باشیم، باید در برنامه غذایی او تنوع ایجاد کنیم و حتما وعده های غذای را در کنار خانواده میل کنیم. تنهایی موجب کاهش اشتها در سالمندان می شود.

 اهمیت تغذیه سالمندان

همه بیماری های مزمن و خطرناک، مانند بیماری های قلبی و عروقی، مغزی، دیابت، پوکی استخوان و سرطان از شایع ترین بیماری های مربوط به افراد سالمند هستند، که تحت تاثیر رژیم غذایی قرار دارند. تحقیقات نشان داده تغذیه مناسب در سالمندان خطر سکته مغزی را ۴۰ درصد، حمله قلبی را ۱۵ درصد و خطر بیماری های قلبی و عروقی را ۳۰ درصد کاهش می دهد.

برنامه غذایی مناسب سالمندان

مصرف حداقل روزی ۶ تا ۸ لیوان مایعات در سالمندان از بروز یبوست و کم آبی بدن جلوگیری می کند. پیشنهاد می شود سالمندان از غذاهای کم حجم و غنی از مواد مغذی بیشتر استفاده کنند و مواد غذایی چرب و شیرین را کم کنند. برای تامین نیاز پروتئین بدن سالمندان، بهتر است از مواد غذایی مانند گوشت های کم چربی، مرغ، ماهی، سفیده تخم مرغ، فرآورده های لبنی بدون چربی یا کم چربی استفاده شود. غلات و حبوبات نیز از منابع گیاهی پروتئین هستند که اگر با هم مصرف شوند تمامی اسیدهای امینه ضروری مورد نیاز بدن را تامین می کنند.

لطفا نظر خود را بنویسید

جستجو

Generic filters

دسته بندی ها

تبلیغات

آگهی های ویژه

تماس با مسئول آگهی

  • تیک را بزنید تا از ارسال پیغام های بیهوده جلوگیری شود!
بالا