تبلیغات بالا پایین آگهی ها
تاثیرات کرونا بر درد مفاصل و عضلات

تاثیرات کرونا بر درد مفاصل و عضلات

نمودار این مقاله

محبوبیت مقاله ۸۰%
بار تخصصی ۲۰%
اهمیت برای سالمند ۱۰۰%

زمان تقریبی مطالعه این مقاله ۱ دقیقه

تاثیرات کرونا بر درد مفاصل و عضلات

دبیر انجمن فیزیوتراپی ایران در گفتگو با فارس نیوز گفت: اگرچه درگیری ریوی در بیماران مبتلا به کووید بارز است اما عوارض اسکلتی عضلانی ناشی از بیماری کووید عمدتا در دوره  حاد به دلیل اهمیت بیشتر بازگردانی ثبات قلبی عروقی ریوی و در درازمدت به دلیل سهل انگاری بیماران و مراقبین آنها، دچار ساده انگاری می‌شوند.

وی افزود: در مراحل حاد عمده  تلاش کادر درمان معطوف به درمان‌های دارویی ضد ویروسی و ضدالتهابی برای حفظ جان بیماران و کاهش شدت درگیری بیمار است و بعضا عدم توجه به وضعیت دهی صحیح بیمار و رخوت و خستگی بیمار ناشی از ابتلا می‌تواند مفاصل و عضلات را در وضعیت مرضی قرار دهد.

در دراز مدت نیز با رد شدن نگرانی‌های فاز حاد بسیاری از بیماران از علائم عوارض اسکلتی عضلانی شکایت دارند.

طبق مطالعات انجام شده، ۵۰ درصد بیماران مبتلا به کووید درد عمومی بدن را تجربه می‌کنند؛ دیگران نیز به نسبت‌های متفاوتی از درد عضلات، مفاصل و به طور مشخص کمردرد جدید رنج می‌برند.

اهوازیان متذکر شد:‌درد عضلات، درد مفصل، گلودرد، درد شکم، درد قفسه سینه و سر درد معمولا همراه با عوارض ریوی رخ می‌دهند اما این علایم ممکن است حتی به صورت تکی در بیماران رخ دهند .

وی خاطر نشان کرد: بخشی از بیماران کووید نیز ممکن است تنها با علامت کمردرد به پزشک یا فیزیوتراپیست مراجعه کنند و پس از بررسی‌های بیشتر و انجام تست‌های تشخیصی ابتلای وی به کووید مشخص شود.

باموسپیدان

لطفا نظر خود را بنویسید

جستجو

Generic filters

دسته بندی ها

تبلیغات

آگهی های ویژه

تماس با مسئول آگهی

  • تیک را بزنید تا از ارسال پیغام های بیهوده جلوگیری شود!
بالا