تبلیغات بالا پایین آگهی ها
پرخاشگری در سالمندان

پرخاشگری در سالمندان

نمودار این مقاله

محبوبیت مقاله ۸۰%
بار تخصصی ۱۰%
اهمیت برای سالمند ۸۰%

زمان تقریبی مطالعه این مقاله ۲ دقیقه

پرخاشگری در سالمندان

پرخاشگری در سالمندان

 

شاید به این فکر کنید که چرا پدر و مادر سالمند شما خشن و عصبانی هستند. روانشناسان معتقداند اگر افراد، کنترلی بر محیط اطراف خود نداشته باشند و احساس کنند کنترل امور از دستشان خارج شده، گاهاً حالت پرخاشگری به آنها دست خواهد داد. این پرخاشگری در سالمندان معمولاً به دلیل تنهایی و دلتنگی است. برخی از افراد سالمند به دلیل ضعف و عدم توانایی در انجام امور شخصی خود، احساس شکستگی غرور می کنند. برای جلوگیری از پرخاش و لجبازی در سالمندان حتماً باید رفتار با سالمندان را بیاموزیم.

برخی از سالمندان تصور می کنند دلیل دور شدن فزرندانشان از آنها، همسران فرزندانشان هستند و به هم دلیل با آنها رفتار خوبی ندارند، اما حقیقت چیز دیگری است فرد سالمند به دلیل شرایط سنی، دچار ضعف جسمی و بیماری های مزمن است. این موضوع باعث می شود بهانه گیر و کم حوصله شوند. این رفتار در سالمندان چنان شدت پیدا می کند که گاهی باعث می شود اطرافیان سالمند از او دور شوند. رفتن به مسافرت های کوتاه، که به آرامش و رفاه سالمند صدمه نزند، برای کنترل خشم در این دوران مفید است. روابط اجتماعی در دوران سالمندی و پیدا کردن دوستانی در گروه همسالان هم می تواند به آنها کمک کند. بهتراست برای رفاه سالمندان محیط امن و آرام را آماده کنیم و از جمع های خیلی شلوغ و پر سر صدا دور کنند.

پرخاشگری در سالمندی ممکن است به سبب بیماری آلزایمر باشد. فرد سالمندی که درگیر بیماری آلزایمر است، ممکن است به شدت پرخاشگر شود. ممکن است به اعضای خانواده هجوم آورند. بیشتر وقت ها این حالت کاملاً ناگهانی و بدون دلیل در فرد مبتلا به آلزایمر پیش می آید. اما گاهی اوقات هم محرک هایی مثل سر و صدا، کمبود خواب، ایجاد استرس از طرف خانواده و یا پرستار، هنگام انجام کارهای ذهنی یا زمانی که سوالات زیاد از آنها می شود، تشدید کننده این حالت است.

لطفا نظر خود را بنویسید

جستجو

Generic filters

دسته بندی ها

تبلیغات

آگهی های ویژه

تماس با مسئول آگهی

  • تیک را بزنید تا از ارسال پیغام های بیهوده جلوگیری شود!
بالا