تبلیغات بالا پایین آگهی ها
ورزش مناسب برای دیسک کمر

ورزش مناسب برای دیسک کمر

نمودار این مقاله

محبوبیت مقاله ۸۰%
بار تخصصی ۱۰%
اهمیت برای سالمند ۱۰۰%

زمان تقریبی مطالعه این مقاله ۲ دقیقه

ورزش مناسب برای دیسک کمر

ورزش مناسب برای دیسک کمر

 

مهره‌های کمر انسان به وسیله صفحات غضروفی انعطاف پذیری به نام دیسک بین مهره‌ای از هم جدا می‌شوند و از ورود فشار مهره بالایی به مهره پایینی جلوگیری می‌کنند؛ اگر به هر دلیلی دیسک از قسمت اصلی خود بیرون بزند یا در آن قسمت دچار فتق شود، این قسمت بیرون زده روی نخاع یا رشته‌های نخاع فشار وارد می‌کند وسبب بروز درد در ناحیه کمر می شود که معمولاً به پاها انتشار پیدا می‌کند؛ بیشتر مردم به اصطلاح به این بیماری دیسک کمر می‌گویند که البته اصطلاح درست آن فتق دیسک کمری است. این مشکل در سالمندان بسیار به چشم می خورد همچنین تحقیقات نشان داده که بیش از۷۵% ما در مرحله‌ای از زندگی دچار گونه‌ای گردن درد یا کمر درد خواهیم شد که معمولاً از درمان‌هایی مانند ورزش دیسک کمر و فیزیوتراپی در مقایسه با جراحی نتیجه بهتری حاصل می شود.

بیرون زدگی و پارگی دیسک یکی از علل کمر درد و گردن درد محسوب می‌شود. برخی ورزش‌ها برای افرادی که دچار دیسکوپاتی‌های کمر و گردن هستند، ممنوع است. اگر کسی دیسکوپاتی کمر داشته باشد، ورزش‌هایی که با خمش و چرخش همراه است و نیز دراز و نشست، به آنها توصیه نمی‌شود؛ بهتر است به ورزش‌های ساده مثل پیاده‌روی بپردازند. دیسک هایی که دربین مهره ها قرارگرفته، نقش ضربه گیر را دربین استخوان ها ایفا می کند. استخوان ها، لیگامنت ها وماهیچه های گردن ازسر و حرکات آن پشتیبانی می کنند.

چند حرکت ورزشی می تواند به کاهش دیسک کمر کمک کند:

  • حرکت نیمه کبری: این حرکت باعث می‌شود که مایع دیسک کمر به قسمت میانی ستون فقرات هدایت شود. برای انجام این حرکت بر روی شکم دراز بکشید. آرام آرام سمت عقب بدن را فشار دهید. دست‌ها را بر روی زمین کنار سر قرار دهید. ۱۰ ثانیه در این حرکت بمانید. ۱۰ بار این حرکت را تکرار کنید.

ورزش مناسب برای دیسک کمر

  • حرکت کبری: این حرکت شبیه حرکت قبلی است. فقط بدن بیشتر به سمت عقب کشیده می‌شود.

 

حرکت کبری

  • همسترینگ نشسته: این حرکت باعث می‌شود که همسترینگ منقبض و منبسط شود. این حرکت در حالت نشسته انجام می‌شود. پاها را به جلو دراز کنید، با دست ها کف پاها را به سمت بدن بکشید. ۳۰ ثانیه پاها را در این حالت نگه دارید. حداقل با سه بار تکرار این حرکت را انجام دهید.

حرکت همسترینگ نشسته

لطفا نظر خود را بنویسید

جستجو

Generic filters

دسته بندی ها

تبلیغات

آگهی های ویژه

تماس با مسئول آگهی

  • تیک را بزنید تا از ارسال پیغام های بیهوده جلوگیری شود!
بالا