تبلیغات بالا پایین آگهی ها
میوه های کنترل کننده فشار خون

میوه های کنترل کننده فشار خون

نمودار این مقاله

محبوبیت مقاله ۸۰%
بار تخصصی ۲۰%
اهمیت برای سالمند ۱۰۰%

زمان تقریبی مطالعه این مقاله ۲ دقیقه

میوه های کنترل کننده فشار خون

میوه های کنترل کننده فشار خون

 

فشار خون چیست؟

میزان قدرت فشار خون در شریان، را فشار خون می گویند که یکی از علائم حیاتی است. اگر قدرت فشار خون شما بیش از حد بالا باشد، شما مبتلا به پرفشاری خون هستید و این ممکن است به حمله قلبی و سکته مغزی منجر شود. فشار خون بالا در افراد به دو دسته فشار خون اولیه و فشار خون ثانویه تقسیم می شود. سن، جنس، وراثت، رژیم غذایی، دیابت، کم‌تحرکی، دخانیات، الکل، چاقی و اضافه وزن از عوامل موثر در فشار خون بالاست.

میوه های کنترل کننده فشار خون

وراثت، تغذیه سالم و تحرک بدنی عوامل موثر در فشار خون است. بنابراین فشار خون را می توان با یک رژیم غذایی مناسب کنترل کرد. میوه ها در کنترل فشار خون نقش تاثیرگذاری دارند. در این مقاله قصد داریم چند میوه که باعث کاهش فشار خون می شود را معرفی کنیم:

  1. کیوی: توصیه می شود افرادی که فشار خون بالا دارند، روزانه سه واحد کیوی میل کنند. زیرا کیوی سرشار از پتاسیم است و پتاسیم فشارخون را کنترل می کند. نتایج این پژوهش نشان داد که تاثیر کیوی در کاهش فشار خون بیشتر از خوردن سیب بود.
  2. موز: موز دارای ۴۰۰ میلی گرم پتاسیم است. موز به عنوان منبع انرژی فاقد کلسترول به پایین نگه داشتن فشار خون کمک می کند و مانع اختلال حواس در دوران سالمندی می شود.
  3. انار: مصرف روزانه آب انار تازه موجب کاهش معنی داری در فشار‌خون سیستولیک‌ و دیاستولیک‌ می‌شود. همچنین انار منبع خوبی از آنتی اکسیدان، اسیدفولیک ، پتاسیم، ویتامین سی و آهن است.
  4. گریپ فروت: پژوهشگران طب سنتی این میوه را به افراد دارای فشار خون بالا توصیه می کنند. زیرا گریپ فروت سرشار از ویتامین‌(ث‌) و پتاسیم‌ است و انسان‌ را در مقابل‌ بروز سرطان‌ و بیماری‌های‌ قلبی و عروقی‌ مراقبت ‌می ‌کنند.
  5. پرتقال: آب پرتقال حاوی پتاسیم، منیزیم و فیبر است و در کاهش فشار خون تاثیر گذار است. ترکیب آب پرتقال و گریپ فروت یک نوشیدن عالی برای کاهش فشار خون است.
  6. هندوانه: این میوه اسید آمینه ای دارد که غلظت خون را کاهش می دهد و از افزایش فشار خون جلوگیری می کند.
  7. سیب: پوست سیب، غنی از مواد شیمیایی مفید موسوم به فلاوونوئیدها است که تاثیر به سزایی در متوقف ساختن آنزیم ACE و در نتیجه کنترل فشار خون دارند.

میل کردن روزانه میوه برای حفظ سلامتی، کاهش فشار خون و رفع خستگی روزانه فرد بسیار توصیه می گردد. همچنین افرادی که از لحاظ سیستم گوارشی دچار مشکل هستند ضروری است با پزشک خود جهت مصرف میوه ها و سبزیجات مختلف مشاوره بگیرند.

لطفا نظر خود را بنویسید

جستجو

Generic filters

دسته بندی ها

تبلیغات

آگهی های ویژه

تماس با مسئول آگهی

  • تیک را بزنید تا از ارسال پیغام های بیهوده جلوگیری شود!
بالا