تبلیغات بالا پایین آگهی ها
روانشناسی خانواده چیست؟

روانشناسی خانواده چیست؟

نمودار این مقاله

محبوبیت مقاله ۶۰%
بار تخصصی ۱۰%
اهمیت برای سالمند ۵۰%

زمان تقریبی مطالعه این مقاله ۱ دقیقه

روانشناسی خانواده چیست؟

روانشناسی خانواده چیست؟

 

تعریف روانشناسی خانواده

خانواده به گروهی از افراد گفته می‌شود که با یکدیگر از طریق هم‌خونی، تمایل سببی، یا مکان زندگی مشترک وابستگی دارند. در یک خانواده ممکن است چند خانوار زندگی کنند. خانواده به عنوان یکی از مهمترین ارکان جامعه به حساب می آید. خانواده به عنوان نهاد واسطه ای است که نقش انتقال هنجارهای جامعه را به فرزندان بر عهده دارد، که این وظیفه قبل از ورود کودک به اجتماع و ارتباط وی با سازمان ها، گروه ها و جامعه های مختلف صورت می گیرد.

وظایف روانشناسی خانواده

روانشناسی خانواده معمولاً به مشکلات خانواده و اعضای آن می پردازد. وظیفه یک روانشناس در این زمینه تحلیل رفتار و ایجاد الگوی ارتباطی مناسب بین اعضای خانواده است. که به موضوعات مرتبط با ازدواج و طلاق، سوء استفاده های زناشویی، فرزند پروری و پذیرش فرزند خوانده می پردازد.

روانشناسی خانواده موفق پیچیدگی های زیادی دارد و باید رفتار و روحیات تمام اعضای خانواده را مورد بررسی قرار داد. زیرا رفتار همه اعضای خانواده بریکدیگر اثرگذار است. روانشناسی خانواده به تحلیل ابعاد مختلف خانواده می پردازدتا بنیاد خانواده را حفظ کند.

روانشناسی رشد، روانشناسی تربیتی و روانشناسی یادگیری از علوم هستند که با روانشناسی خانواده در ارتباط هستند.

تأثیر روانشناسی خانواده

مشاوران می توانند تاثیر زیادی در بهبود رابطه اعضای خانواده داشته باشند. بنابراین بهتر است افراد برای رفع مشکلات خود به فردی که در این شاخه تحصیل کرده و اطلاعات تخصصی دارد مراجعه کنند.

بررسی معضلات و مشکلات در خانواده، ارائه راه حل مناسب برای حل مسائل خانواده ها، افزایش بهداشت روانی در خانواده و افزایش کیفیت روابط خانوادگی همچنین ارائه راهکارهای آن می تواند در ایجاد رابطه موفق در خانواده اثرگذار باشد. گاهی اعضای خانواده به دلیل نداشتن مهارت های زندگی در ارتباط با اعضای خانواده با مشکل مواجه می شوند. در این مواقع یک روانشناسی تخصصی می تواند به اعضای خانواده کمک کند تا بهترین رفتار را در خانواده داشته باشند.

لطفا نظر خود را بنویسید

جستجو

Generic filters

دسته بندی ها

تبلیغات

آگهی های ویژه

تماس با مسئول آگهی

  • تیک را بزنید تا از ارسال پیغام های بیهوده جلوگیری شود!
بالا