تبلیغات بالا پایین آگهی ها
تغذیه مناسب برای افراد کم خون

تغذیه مناسب برای افراد کم خون

نمودار این مقاله

محبوبیت مقاله ۸۰%
بار تخصصی ۴۰%
اهمیت برای سالمند ۸۰%

زمان تقریبی مطالعه این مقاله ۲ دقیقه

تغذیه مناسب برای افراد کم خون

تغذیه مناسب برای افراد کم خون

در ایران، بیشتر زنان  ۱۵ تا ۴۹ سال دچار سوء تغذیه ناشی از فقر آهن هستند. تغذیه نامناسب در دختران، موجب فقر آهن می شود که با انجام آزمایش تخصصی مشخص می شود آیا فرد دچار کمبود آهن می باشد یا خیر؟

تغذیه مناسب برای افراد کم خون موضوع مهمی است که عدم توجه به آن در بلند مدت، باعث تاثیرات منفی در سلامت فرد می گردد. توصیه طب سنتی برای افراد مبتلا به فقر آهن مصرف ۴ گیاه دارویی است که  این گیاهان دارویی تأثیر فراوانی در رفع کم خونی دارند:

۱-گیاه گزنه: برای جذب بهتر آهن در بدن مصرف می شود که باید آن را با ویتامین ث مصرف کرد. برتری گیاه گزنه این است که علاوه بر آهن دارای ویتامین ث است و به جذب بهتر آهن در خون کمک می کند. می توان به مدت چند هفته، روزانه، برگ تازه گیاه گزنه مصرف کنید یا اینکه دم نوش گزنه را مصرف کنید.

۲-خرما: که ترکیب مهم آن منیزیم است و علاوه بر جبران کم خونی دارای اثرات ضد سرطانی است و به علت قند موجود در آن برای انجام فعالیت های فکری روزانه مفید است.

۳-پسته: که دارای ترکیبات با ارزش آلی و معدنی زیادی است. این ماده بسیار مقوی، حاوی آهن و فولات است که در رفع بیماری مگالو بلاستیک و کم خونی به افراد کمک می کند. مصرفه پسته در وعده صبحانه، ماده ای مقوی برای رفع کم خونی است.

۴-زیره: این گیاه بومی ترکمنستان و شمال مصر است. دارای اسید چرب، پروتئین، زرین، صمغ و مولاسیلاژ می باشد و در رفع کمبود آهن بسیار مفید است. در ضمن مصرف بیش از حد برای افرادی که التهاب روده دارند توصیه نمی شود.

شیره انگور بهترین ماده غذایی برای کم خونی است که در رفع کمبود آهن به ما کمک می کند. شیره انگور دارای مقدار زیادی ویتامین آ، ب وث است همچنین مولد خون سالم در بدن است. شیره انگور، خونساز بوده و مقوی برای بدن است. می توان آن را با شیر برنج، سمنو و یا ارده میل کردو به صورت شربت و سرکه شیره نیز استفاده می شود. توصیه می شود افراد کم خون در هر وعده صبحانه از شیره انگور استفاده کنند.

لطفا نظر خود را بنویسید

جستجو

Generic filters

دسته بندی ها

تبلیغات

آگهی های ویژه

تماس با مسئول آگهی

  • تیک را بزنید تا از ارسال پیغام های بیهوده جلوگیری شود!
بالا